Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Potrubní pošta pro pasažéry míří do testovací fáze. Rychlost 1 300 km/h

  10:15aktualizováno  10:15
Rok a půl od uvedení prvních informací o novém dopravním systému Hyperloop se objevila další zpráva. Ta slibuje postavení testovací trati. Přístup by k ní měli mít studenti i firmy. Ale to nejdůležitější chybí: kdy se tak stane.

Elon Musk, který šéfuje firmám jako SpaceX nebo Tesla Motors, se na svém twitterovém účtu pochlubil novými informacemi o projektu Hyperloop. A bylo načase. Když se před rokem a půl o tomto projektu objevily první informace, sliboval Musk, že se pasažéři svezou do deseti let.

Aktuální tweet tak má ukazovat, že se na Hyperloop nezapomnělo.

15.ledna 2015 v 20:08, příspěvek archivován: 18.ledna 2015 v 23:17

Will be building a Hyperloop test track for companies and student teams to test out their pods. Most likely in Texas.

Jak ze zprávy vyplývá, bude to testovací trať otevřená pro firmy a studenty, kteří si zde budou moci otestovat svou kapsli. Stavět by se pravděpodobně měla v Texasu. Musk v dalším tweetu ještě připustil, že by na testovacím okruhu mohly být provozovány studentské závody těchto dopravních kapslí.

Další informaci pak Musk sdělil podle serveru The Verge na setkání dopravních specialistů Texas Transportation Forum. Testovací trať bude mít asi osm kilometrů. Termín jejího otevření jsme se však nedozvěděli.

Fotogalerie

Na vzduchovém polštáři

V Hyperloopu se lidé či auta budou pohybovat jako náboj v hlavni elektromagnetické pušky. Dopravní kapsle dosáhne rychlosti kolem 1 300 kilometrů za hodinu.

Hyperloop je nízkotlaká trubice s dopravními kapslemi, které se v jednu chvíli pohybují po celé délce tubusu. Původní projekt počítal s tubusem s průměrem 2,3 metru (3,3m nákladní verze). V něm má být tlak vzduchu šestkrát menší, než je tlak atmosféry na Marsu. Konkrétně 100 pascalů, což v pozemských podmínkách zhruba odpovídá tlaku vzduchu ve výšce 45 kilometrů nad mořem. Z provozních důvodů byl využit právě nízkotlaký systém a ne vakuový systém se zcela odčerpaným vzduchem, který by si vyžádal vyšší náklady.

Pohyb kapslí mají zajišťovat lineární elektromotory na stěnách tubusu. Měly by pokrývat jen zhruba jedno procento délky tunelu a pravidelně kapsle urychlovat. Baterie jsou podle Muska příliš těžké, než aby mohly být přímo v kapslích.

Kabiny se budou pohybovat na vzduchovém polštáři, který bude vytvořen stlačeným vzduchem a aerodynamickým vztlakem. Každá kapsle má 28 ližin, na kterých má „plout“ po vzduchovém polštáři. To se však může změnit, pokud nějaká firma nebo studentský tým vyvine kapsli lepší.

Klíčovou součástí návrhu je kompresor na palubě každé kapsle. Zaprvé vytváří vzduchové polštáře, po kterých kapse klouže, a za druhé řeší největší aerodynamický problém Hyperloopu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Odřezáno, uklizeno. Podrobná kontrola kabeláže zjistila jen kosmetická...
Praskot, rána a kabely šly k zemi. O víkendu jsme zachraňovali vysílání

V sobotu bylo v živém přenosu z jižních Čech rušněji než obvykle. Od rána se zpěv ptáků často ztrácel v burácení větru, chvilku před třetí hodinou pak vzduch...  celý článek

Fotoaparáty Nikon používají fotografové už 100 let
Fotoaparáty Nikon používají lidé už 100 let

VIDEO Před 100 lety začala v Tokiu působit společnost Nikon, dnes velikán na trhu s fotoaparáty. Do Evropy a Ameriky se ale společnost dostala až v roce 1950, a to...  celý článek

Domácí násilí ukončil chytrý reproduktor. (Ilustrační foto)
Zavolej na mě policii, slyšel chytrý reproduktor. Násilníka zatkl SWAT tým

Chytrá zařízení neustále analyzující hovory v okolí vyvolávají v mnoha lidech oprávněné obavy. Minulý týden však napadené ženě v Novém Mexiku posloužil chytrý...  celý článek

DHL Express (Czech Republic) s.r.o.
VEDOUCÍ ODDĚLENÍ 4PL PROJEKTU

DHL Express (Czech Republic) s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 45 000 - 60 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.