Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Twitter má hlad. Chce hudební službu, Spotify ale zřejmě nespolkne

  10:45aktualizováno  10:45
Twitteru se finančně moc nedaří, a tak hledá nový zdroj příjmů. Po neúspěšném pokusu rozjet vlastní hudební službu se podle informací Financial Times poohlíží po nákupu některé již zavedené. V hledáčku má Soundcloud a Spotify. Jednání jsou však prý zatím v bodu nula.

Twitter | foto: Technet.cz s použitím Shutterstock.comiDNES.cz

Mikroblogovací služba Twitter již pohltila mnoho menších projektů a startupů, jmenujme třeba videoblogovací Vine, "social TV" služby Mesagraph a SecondSync nebo společnost Gnip, zabývající se analýzou dat ze sociálních sítí.

Twitter se snaží rozšířit své aktivity poté, co se jeho akcie dostaly pod tlak kvůli zpomalování růstu počtu uživatelů. Na pole hudebního průmyslu se pokusila proniknout s vlastní aplikací Twitter Music, která kombinovala poslech streamované hudby se vzájemnou komunikací posluchačů a hudebníků. Ta se však neuchytila a v březnu byl její provoz ukončen.

Twitter

Twitter je bezplatnou službou, jejímž prostřednictvím mohou uživatelé publikovat krátké zprávy v délce do 140 znaků. Služba měla na konci loňského roku 241 milionů uživatelů.

Twitter se myšlenky hudební služby nevzdává a podle informací Financial Times (s odvoláním na zdroje obeznámené se situací) chce koupit jinou, již funkční hudební službu. Šéf Twitteru Ali Rowghani podle informací listu jednal s vedením hudební služby Soundcloud, strany se však podle dostupných informací nedohodly. Další v hledáčku byla služba Spotify. Její hodnota je pro akvizici Twitterem příliš vysoká, a tak prý žádná jednání mezi společnostmi zatím neproběhla.

Největší nákup společnosti Twitter byl reklamní systém MoPub, který koupil za 300 milionů dolarů. Soundcloud má aktuálně hodnotu kolem 700 milionů dolarů, avšak Spotify již více než čtyři miliardy.

Plán vylepšit finanční situaci právě sociální hudební službou nám v redakci připadá jako poměrně odvážný. Ještě si vzpomínáme na Ping, sociální hudební službu společnosti Apple, která byla od roku 2010 součástí programu iTunes a dostupná i v telefonech iPhone a přehrávačích iPod Touch. Po dvou letech však společnost službu pro nezájem uživatelů zrušila a de facto nahradila integrací Facebooku a právě Twitteru.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.