Pokud používáte sociální (mikroblogovací) síť Twitter, možná jste někdy zatoužili po více funkcích: pokročilém vyhledávání, sledování více témat naráz nebo dokonce správě více různých účtů a přezdívek z jednoho místa.
Přestože to Twitter nijak zvlášť nevytrubuje, na adrese TweetDeck.twitter.com má každý uživatel Twitteru možnost přihlásit se zdarma do pokročilého nástroje TweetDeck. Ten toto všechno zvládá, a to už od roku 2011, kdy Twitter v květnu aplikaci TweetDeck koupil.
Od té doby se TweetDeck nijak zvlášť nerozvíjel (naopak, ubyly mobilní aplikace pro iPhone a Android). Až nyní si Twitter zřejmě vzpomněl, že by TweetDeck mohl uživatelům více nabízet. A zřejmě by za to chtěl nějaké peníze.
Někteří uživatelé Twitteru totiž obdrželi dotazník, ve kterém odpovídali mimo jiné na otázky ohledně toho, za jaké funkce „pokročilé verze TweetDeck“ by si byli ochotni připlatit.
Mezi nabízenými (a v některých případech zřejmě hypotetickými funkcemi) jsou třeba:
- exkluzivní notifikace přizpůsobené danému uživateli
- pokročilé nástroje pro analýzu a notifikace
- exkluzivní přednostní uživatelská podpora
- propojení s dalšími sociálními sítěmi/platformami
- možnost importu uživatelů z jiných zdrojů
- možnost přizpůsobení vzhledu
Cena, která se v dotazníku objevila, byla 19,99 dolarů měsíčně (cca 500 Kč), jiní uživatelé byli dotázání, zda by byli ochotni platit pět dolarů (cca 125 Kč) měsíčně.
Twitter oficiálně uvedl, že: „Pravidelně provádí výzkum, aby získal zpětnou vazbu od uživatelů Twitteru a lépe tak zvolil, jak investovat do vylepšování služeb. Hledáme způsoby, jak TweetDeck udělat ještě užitečnější pro profesionály.“
Spekuluje se ale o tom, že Twitter hledá další způsoby monetizace, protože mu klesají zisky z reklam na mobilu, což je segment, který napříč trhem naopak roste.