USA: Návštěvnost internetových obchodů vzrostla o třetinu

Předvánoční nákupní shon se podepsal na zvýšené návštěvnosti amerických internetových obchodů. Největší zájem byl o maloobchodní prodejce. Obchodní dům Amazon dokonce zaznamenal rekordní návštěvnost.
Američané v předvánočním období zvýšili návštěvnost internetových obchodů meziročně asi o
26 procent. Údaje se vztahují k období mezi 1. listopadem až 25. prosincem a mimo jiné z nich vyplývá, že Američané přes internet nejvíce nakupovali před Dnem díkůvzdání.
Podle údajů výzkumné společnosti Hitwise, která sleduje pohyb po internetu, Američané v uvedeném období ze všech navštívených stránek v 9,1 procenta případů mířili na stránky maloobchodních prodejců. Tím se potvrzuje zpráva on-line obchodního domu Amazon,
který o Vánocích zaznamenal rekordní prodej ve své historii.
Svou předchozí předpověď nedávno zlepšila také společnost ComScore Networks, která uvedla, že v letošní vánoční sezónně bez započtení aukcí a zájezdů utrží asi 15,5 miliardy dolarů (asi 360 miliard Kč). To je meziročně zhruba o 28 procent více. Předchozí
předpověď počítala s růstem o 23 až 26 procent.
Například návštěvnost obchodů na stránkách Dell.com, eBay.com nebo Amazon.com vrcholila kolem 10. listopadu a 10. prosince. Na druhou stranu do tzv. kamenných obchodů jako Wal-Mart, Best Buy a Target lidé nejvíce chodili na Den díkůvzdání 25. listopadu, píše
se ve zprávě.
Průzkum také přinesl model chování konzumentů. Ti většinou na internetu "prozkoumají terén", tedy zjistí, co kde kolik stojí, a pak se buď vydají do obchodu, anebo nakoupí rovnou přes internet. Podle viceprezidenta Hitwise Billa Tancera se model chování proti loňskému roku prakticky nezměnil.
"Konzumenti se chovají způsobem, který lze dobře předvídat," řekl Tancer, jehož organizace Hitwise má sídlo v Austrálii. Podle něj by tyto modely chování mohly být v budoucnu  rozhodující i pro reklamní firmy, píše agentura Reuters.