Nová loga Microsoftu? Nikoli, jen ilustrační materiál. Slogan Be What's Next se ale prý používat bude

Nová loga Microsoftu? Nikoli, jen ilustrační materiál. Slogan Be What's Next se ale prý používat bude

Uteklo Microsoftu na web nové logo? Ne, ale známe nový firemní slogan

  • 59
Na internet unikla údajně nová loga společnosti Microsoft. Později se ukázalo, že jednoduchá neonová loga firma používat nehodlá, ale se sloganem z uniklého videa se prý ještě setkáme.

Na konferenci Microsoft Global Exchange se objevilo krátké video. Pružný neon na něm během několika sekund prostřídá přibližný tvar známých log Microsoftu. Na odborných blozích se okamžitě vyrojily spekulace i zaručené zprávy o tom, že Microsoft chytá "rebranding", tedy rozsáhlé změny v propagaci svých produktů.

Microsoft se později nechal slyšet, že tato loga používat neplánuje, že šlo o "jednorázovou ukázku flexibility navzájem propojených značek". Jediné, co z daného videoklipu marketing Microsoftu hodlá použít, je slogan "Be What's Next", volně přeloženo jako "Buďte v budoucnosti", "Buďte in" nebo "Buďte o krok napřed".

Nová loga Microsoftu? Nikoli, jen ilustrační materiál. Slogan Be What's Next se ale prý používat bude

Vlastně je to celé spíše zpráva o tom, jak důležitou roli ve skutečnosti hraje logo v povědomí uživatelů a novinářů, než o tom, co se skutečně stalo. Značky, které Microsoft spravuje (Windows, Office, Bing...) jsou totiž nesmírně cennými artikly samy o sobě, mohou se pochlubit vysokou rozpoznatelností a mají za sebou i dlouhou tradici. Jejich rozsáhlá změna by tedy byla, přinejmenším pro odbornou veřejnost, skutečně zajímavá.

Ještě spíše jde ale o ukázku toho, jak velká je v IT komunitě žízeň po novinkách. Vždyť každý posun loga Google o pár pixelů sem či tam je zdrojem pro debaty a komentáře. V době, kdy na poli software i hardware panuje nebývalá konkurence a open-sourcové projekty v lecčems dohánějí tradiční velké hráče, je rozpoznatelnost a pověst značky často důležitější než reálné funkce, služby a spolehlivost.

Zdroje: