Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Už za pár týdnů se v Česku rozjede hudební služba MusicJet

  12:59aktualizováno  12:59
Projekt hudební služby MusicJet jde do finiše. Bude spuštěn na přelomu srpna a září a stojí za ním hudební vydavatelství. Zájemcům nabídne poslech hudby přímo z internetu.

Muzika se shání spíše on-line. Návštěva prodejny s CD nosiči přináší potěšení stále menšímu počtu lidí. | foto: Profimedia.cz

V červenci již podle deníku E15 vznikla stejnojmenná firma, 85 procent v ní drží technologická firma Bald Brothers. Cena za předplatné služby zatím nebyla zveřejněna.

MusicJet, v té době ještě s názvem JetMusic, měl být také důvodem konce první české hudební služby iLegálně. Alespoň to tvrdil provozovatel iLegálně. (více v článku o konci hudební on-line prodejny zde)

I tak nebude na našem trhu MusicJet sám. Pro nezávislé hudebníky je připraven projekt hudební tržnice producenta Michala Pekárka nazvaný ClickMusic, který slibuje až 70 procent ze zisku přímo muzikantům. Má být spuštěn také v září.

A navíc, o zavedení české pobočky iTunes jedná dechovkové vydavatelství Česká muzika.

Stovky tisíc nahrávek z Česka i zahraničí

Ve firmě MusicJet mají po pěti procentech také Universal Music, Supraphon a Ochranný svaz autorský. "EMI, Sony Music Entertainment a Warner Music přistoupí v krátké době," řekl deníku Michal Horák, poloviční majitel Bald Brothers a manažer projektu. Odmítl ale komentovat podrobnosti chystané služby.

MusicJet by podle deníku měl zahrnovat nabídku digitální hudby od všech zúčastněných vydavatelství. "V rámci MusicJet nabídneme veškerý repertoár v řádu mnoha set tisíc skladeb včetně všech domácích nahrávek," řekl listu šéf české pobočky Universal Music Tomáš Filip.

Lidé si ovšem jednotlivé písně nebudou moci stáhnout, budou dostupné pouze jako takzvaný internetový streaming. Předplatitelé tak mohou poslouchat jen na počítači nebo mobilním telefonu. Cena předplatného zatím nebyla stanovena.

Ve světě funguje podobně jako MusicJet například švédská služba Spotify. Nabízí streaming hudby od velkých firem bez digitální ochrany, nejlevnější předplatné je pět dolarů (zhruba 85 korun).

Autoři: ,


Témata: Sony, Spotify , Zisk


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.