Krátké zprávy

TeamViewer

TeamViewer | foto: Technet.cz

Uživatelé TeamVieweru se bojí útoku, ale možná si jen nedali pozor

  • 2

Řada uživatelů si stěžovala, že se populární systém na vzdálený přístup TeamViewer stal obětí útoku, jehož cílem bylo získání přístupových údajů. Lidé si tak stěžovali, že se prostřednictvím tohoto programu někdo vzdáleně dostal do jejich počítače a vybral jim například účet na PayPalu. Využil k tomu jejich prohlížeč, který měl nastavené automatické přihlášení k PayPalu a dalším službám. Podle jejich názoru se tak mohlo stát buď úspěšným ukradením hesel ze serverů, nebo nezáplatovanou chybou v programu.

Firma se však brání, že žádný pokus o ukradení přístupových hesel nezaznamenala. Nedávný výpadek serverů byl podle vyjádření pro SecurityWeek způsoben DDoS útokem na její DNS servery, což s výše uvedeným nesouvisí.

TeamViewer tak předpokládá, že současné problémy mohly způsobit úniky hesel z jiných služeb jako LinkedIn, Myspace a dalších, kde měli uživatelé stejná hesla.

01.června 2016 v 23:02, příspěvek archivován: 02.června 2016 v 11:20

TeamViewer is pointing to password reuse, which is entirely possible given the recent big breaches https://t.co/I8fnJUMpdb

Toto tvrzení mělo podpořit i vyjádření některých uživatelů, že jejich heslo uniklo při útoku na některé jiné služby. Na druhou stranu si další uživatelé stěžovali, že byli kompromitováni i přesto, že měli aktivované dvoufázové ověření, tedy včetně potvrzení přihlášení ještě dalším způsobem. To by zase mohlo napovídat, že by problém mohl být v neodhalené softwarové chybě.