Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Váháte, na jaký film jít do kina? Poraďte se s odborníky

aktualizováno 
V první a druhé části našeho krátkého speciálu o filmových webech jsme prolétli českými servery, které informující o dění ve světě pohyblivých obrázků. Nyní vyrážíme na druhý gurmánský výlet, tentokrát ale do zahraničních podniků, které mají přeci jenom několikanásobně větší nabídku chutných, ale často také nechutných pokrmů.

Náš výběr je v podstatě jen zrnkem písku v nekonečné internetové Sahaře, tudíž pokud znáte nějaké další zajímavé adresy, nebojte se je zveřejnit pod článek v diskuzi.
P.S. Znalost angličtiny nutností! Němčina se bude hodit také.

Zastávka číslo 1 – filmové databáze a seriózní recenzentské weby


Pokud si potrpíte na uhlazený styl a prvotřídní restaurace, měli byste určitě zakotvit v jednom z následujících podniků servírujících ta nejchutnější a nejrozmanitější jídla.

Je sice pravda, že to nejlepší je si dobré nechat až na konec, ale na druhou stranu by bylo trochu nefér umístit největší filmovou databázi na světě na poslední místo.
Základní myšlenkou autorů IMDb bylo vytvořit komplexní databázi filmů, která by obsahovala kinematografickou tvorbu od jejích úplných počátků. Současně ale bylo cílem do databáze vložit všechny osoby, které jsou nějakým způsobem s filmem spjaty, tedy i hudebníky, spisovatele či módní návrháře. To se bezezbytku podařilo a vznikla tak Internet Movie Database, která dále nabízí poměrně podrobné finanční statistiky, novinky, recenze tisíců uživatelů, fotky, biografie, informace o připravovaných DVD a ještě mnohem víc. Pokud hledáte jakýkoliv film, ať už známý či naprosto raritní, na IMDb ho na 99 % naleznete spolu s kupou k němu se vázajících dalších zajímavostí.

Hodnocení provedení webu: Design IMDb není nijak pěkný, což ovšem plně vynahrazuje její obsah. Samozřejmě by se dalo ještě leccos vylepšit, například cesta do některých podkategorií není úplně nejpřímočařejší, ale v zásadě nám chybí jediná věc – datum uvedení připravovaného filmu do amerických kin přímo v jeho základních informacích.

MovieWeb není filmovou databází v pravém slova smyslu, neboť neobsahuje obrovské množství starších a neamerických filmů. Jestliže se ale chcete dozvědět něco o nových made-in-hollywood trhácích, není snad lepší stránky. Naleznete zde novinky, recenze kritiků, názory čtenářů, trailery, statistiky tržeb či podrobné informace o DVD. Lahůdkou jsou potom u většiny novějších filmů obrázky v tiskové kvalitě. Filmový fanda by určitě neměl tuto stránku minout.

Hodnocení provedení webu: Práce s MovieWebem je bez broadbandového připojení dosti pomalá, vliv na to má i vizuálně skvěle zpracovaný design. Přehlednost stránek je výborná a cesta k požadovaným informacím tudíž rychlá. Kupříkladu perfektně jsou roztříděné trailery.

Základ německého webu OutNow tvoří celkem dlouhé a kvalitně napsané recenze, které jsou doplněny přehlednou tabulkou základních informací o daném filmu. Na OutNow ale nechybí ani sekce novinek, informací o DVD či fórum. Největší síla webu je ale v jeho nabídce fotek, portrétů či plakátů v tiskové kvalitě. Obrázky jsou často ještě ve vyšším rozlišení než na MovieWebu. V databázi je oproti IMDb (a dá se říct i MovieWebu) skutečně jen pár filmů - většinou trháky nebo jinak zajímavé snímky, ke kterým si řada uživatelů ráda stahuje kvalitní obrázky.

Hodnocení provedení webu:  Stránky jsou v zásadě velmi jednoduché a rozhodně vás jejich design nepraští přes oči. Leckomu se asi ani nebudou líbit, ale to nic nemění na tom, že jsou velmi přehledné a orientace v jejich obsahu bleskurychlá.

Tak trochu monstrum, které těží hlavně z toho, že se k němu dostanete i přes adresu www.movies.com, jíž celá řada nezkušených uživatelů automaticky vyťuká. Stránky sami o sobě jsou velmi obsažné, naleznete na nich stejně jako na MovieWebu řadu typických sekcí. Movies.com jsou ale silně zasažené komercí, lze na nich kromě lístků do amerických kin kupovat i merchandisingové předměty. Pro českého návštěvníka je ovšem rozhodně zajímavější fakt, že na této stránce nalezne recenze slavné dvojice Ebert & Roeper.

Hodnocení provedení webu: Pompézní design oku lahodí, ale pro uživatele s pomalejším internetem je smrtící. Kromě řady reklam, je i celá horní lišta s odkazy jednotlivých kategorií ve flashi, což znamená delší načítání. Navíc ona horní lišta v podstatě možnosti flashe vůbec nevyužívá a je v něm tedy úplně zbytečně. Stránky jsou ale sami o sobě přehledné a minimálně za letmé nahlédnutí stojí.

Zastávka číslo 2 - Hollywood v číslech


Zjistit si náklady a zisky jednotlivých kuchařů filmové krmě je velice jednoduché. Stačí jen navštívit některý specializovaný podnik, ve kterém vám nabídnou bohaté menu v podobě statistik, komentářů i tématických novinek.

Příznačný název The Numbers (Čísla) skutečně vystihuje celý tento web, neboť na něm naleznete jen čísla, čísla a zase čísla týkající se filmů. Ke každému z nich máte k dispozici podrobnou tabulku, v níž jsou zaznamenány příjmy za každý den, jejich procentuální změny a ještě další méně zajímavé info. Pokud se chcete dozvědět něco o tom, jak si vámi očekávaný nejnovější trhák zrovínka vede, jsou The Numbers tou správnou volbou. V informacích o jednotlivých filmech jsou samozřejmě vypsány i náklady na natáčení, příjmy z prodeje/půjčování DVD/VHS a prodeje práv televizním stanicím.

Hodnocení provedení webu: Množství položek menu a textů na hlavní stránce působí zmatečně, neboť se vás autoři rozhodli doslova zahltit informacemi. Pokud ale hledáte konkrétní film, stačí použít jen viditelně umístěný vyhledávač.

Konkurencí The Numbers je tento informační server, na němž naleznete téměř stejně podrobné statistiky, ale navíc i recenze, novinky, informace o filmových studiích, předpovědi a další a další kupu informací, které nemá cenu popisovat, když jste od nich vzdálení jedno kliknutí. Je v podstatě jedno, jestli si vyberete The Numbers či Box Office Mojo, protože jsou oba servery po obsahové stránce na prakticky stejné úrovni. Libívější a o trošku přehlednější se nám zdají přeci jen Numbers.

Hodnocení provedení webu: Úvodní stránka je dle mého názoru příliš přeplácaná hyperlinky, texty a tabulkami až to všechno dohromady působí jako jeden velký guláš. Design také za moc nestojí.

Následující poslední díle Filmové hostiny bude trochu pikantnější. Navštívíme podniky do kterých je mládeži do 18 let vstup zakázán i restaurace nevalné pověsti, kde se dozvíte ty nejhorší pomluvy o každé herečce, která v Hollywoodu něco znamená. Těšte na zítra.



Témata: Jak na to


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Hacker Marcus Hutchins (na snímku z 15. května 2017)
V USA zatkli hackera, který zastavil šíření viru WannaCry

Hacker, kterému se v květnu podařilo zastavit masové šíření vyděračského počítačového viru WannaCry, byl zatčen v USA. Mladý Brit Marcus Hutchins, vystupující...  celý článek

ZmapujTo.cz
Tipy na weby: Ukliďte Česko. Hlaste podněty přímo z ulice či lesa

Práskat se nemá, ale hlásit se to musí. Poukažte na problémy ve vašem okolí přímo z terénu a nechte je řešit díky projektu ZmapujTo.cz. Smazat sami sebe z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.