Vánoční nákupy řešily po internetu dvě třetiny jeho uživatelů

Pomoc při výběru a nákupu vánočních dárků hledaly na internetu dvě třetiny jeho uživatelů, tedy asi 1,5 milionu obyvatel České republiky. Přímo prostřednictvím internetu nakoupilo pod stromeček 54 procent připojených, ostatní využili internet jako informační zdroj o nabídce a cenách. Vyplývá to z výzkumu společnosti GfK Praha.

Vánoční nákupy si za pomoci internetu usnadnily všechny skupiny uživatelů, i když on-line nákupy uskutečňovali především muži. Doma vybíralo dárky po internetu 40 procent nakupujících, zatímco 38 procent těch, kteří využívali nakupování po síti, obstaralo Ježíška ze zaměstnání. Více než polovina nakupujících kombinovala pořízení dárků po síti s hledáním informací pro nákup v kamenných obchodech.

Nejlépe se tradičně prodávaly knihy, hudba a videokazety či DVD. Internet pomohl i k nárůstu počtu mobilních telefonů pod stromečkem. Jeho prostřednictvím nakoupilo nový mobil či příslušenství více než 120 tisíc lidí; informace z této oblasti přitom vyhledalo před Vánocemi na síti dalších 470 tisíc potenciálních zákazníků.

Nejdražší internetové nákupy uskutečnili ti, kdo pořizovali bílou techniku a elektrotechniku. Počet těchto zákazníků však zdaleka nedosahoval množství nakupujících ve virtuálních obchodech s knihami nebo hudbou.

Zdroj: ČTK