Virtuální svět Second Life

Virtuální svět Second Life

Virtuální svět Second Life láká i státy. První dvě ambasády již otevřeny

  • 2
Již dvě země otevřely své virtuální zastupitelství ve světě, který existuje jen na internetu.

Švédsko nemá velvyslanectví již jen ve skutečném světě, ale ode dneška také ve virtuálním internetovém světě Second Life. Oficiální projekt, který vede Švédský institut, má oslovit především mladou generaci, píší světové agentury.

V trojrozměrné budově velvyslanectví, která je kopií švédského zastupitelského úřadu ve Washingtonu, se návštěvník dozví spoustu informací o této severské zemi. Může se například podívat na výstavu švédského umění, prohlédnout si nábytek z dílen firmy Ikea nebo nahlédnout do místnosti věnované diplomatovi Raoulovi Wallenbergovi, který za druhé světové války zachránil tisíce maďarských Židů. Vystavoval jim švédské pasy, a pomáhal jim tak uniknout před smrtí v nacistických koncentračních táborech. Kdo by však na virtuální ambasádě chtěl žádat o pas či víza, bude zklamán.

S takovým přáním se stále ještě musí obrátit na instituce v reálném světě.

Ačkoliv se Švédové domnívali, že jejich virtuální ambasáda je první svého druhu, již minulý týden je předstihly Maledivy, malý ostrovní stát s 350.000 obyvateli. "Porazili nás," konstatoval Olle Wästberg, bývalý švédský konzul v New Yorku, který se podílel na přípravě projektu.

Internetový svět Second Life před více než čtyřmi lety "stvořil" americký fyzik Philip Rosedale a jeho softwarová laboratoř Linden Lab.

Uživatelé internetu mohou prostřednictvím postaviček, takzvaných avatárů, tento on-line svět osidlovat, komunikovat spolu, obchodovat či například nakupovat nemovitosti. V současnosti v něm "žije" přes šest a půl milionů obyvatel.

Švédskou virtuální ambasádu otevřela osoba nejpovolanější, avatár ministra zahraničí Carla Bildta. "Celé je to (Second Life) ještě v plenkách, ale určitě se to bude rozvíjet stejně razantně jako Yahoo, Google nebo YouTube," řekl internetový nadšenec Bildt při spuštění ambasády ve Švédském institutu, kde projekt vznikl. Podle jeho vedení je to možnost, jak u mladých lidí, kteří jsou hlavní skupinou uživatelů Second Life, vzbudit zájem o tuto skandinávskou zemi.