Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší auto pro pošťáky: jezdí v patách a přivoláte jej tabletem

aktualizováno 
Hannover (od zpravodaje Technet.cz) - Elektronické systémy v automobilech jsou na veletrhu CeBit velkým tématem. Volkswagen se pochlubil koncepcí poštovního auta budoucnosti. Nazývá jej eT! a pošťáka může automaticky sledovat během donášky.

Takto by mohlo vypadat pošťácké auto budoucnosti. | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

Volkswagen eT! je opravdu promyšlený, ale zatím pouze koncept. I když prý plně funkční.

Poštovní doručovatel může vůz kompletně řídit pomocí tabletu a chytrého telefonu. Stiskem tlačítka může vůz přivolat a eT! jej zcela samostatně dojede, díky baterii senzorů a kamer si poradí i se zatáčkami a členitým terénem. Maximální rychlost takto přivolaného vozu je 6 kilometrů v hodině.

Další funkce se jmenuje "follow me", tedy "následuj mne". V tomto režimu si automobil udržuje konstantní vzdálenost od listonoše, respektive jeho chytrého přenosného zařízení a jede mu v patách. Pošťák tedy nemusí neustále nasedat a popojíždět, když má více zásilek v jedné ulici.

VW eT!

Diodové pásky v přední i zadní části auta slouží i jako světelná výstraha ostatním řidičům a kolemjdoucím.

Pravé boční dveře může otevřít pomocí tlačítek pod zpětným zrcátkem a drobnou pákou (v podstatě joystickem) vedle sedadla spolujezdce může vůz manuálně řídit.  

Auto pohání dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 70 kW, krátkodobě až 96 kW. Maximální provozní rychlost činí 110 km/h, z nuly na stovku se rozjede za 14,7 sekundy. Baterie má kapacitu 32,1 kWh, váží 480 kg a plně nabitá je za čtyř hodiny. Dojezd na jedno nabití je v průměru 100 kilometrů.

Takto by mohlo vypadat poštovní auto budoucnosti. Tedy za předpokladu, že ještě budou existovat poštovní služby a balíky nebudou doručovány automatickými drony.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.