náhledy
Proti původnímu má nový nízkotlaký rotor novou konstrukci. Je přibližně o dvacet tun těžší a má o čtyřicet centimetrů větší průměr.
Autor: ČEZ, Technet.cz
Z Plzně do Temelína urazil nový rotor 165 kilometrů za čtyři a půl hodiny. Poslední kilometr v areálu trval 45 minut.
Autor: ČEZ, Technet.cz
Montáž vrchních částí statorů
Autor: ČEZ, Technet.cz
Montáž rozváděcích kol turbíny
Autor: ČEZ, Technet.cz
Nové rotory jsou v turbíně. Zakrývají je vrchní statorové části.
Autor: ČEZ, Technet.cz
Spodní statorové části prvního bloku jsou po úpravě. Obrázek zachycuje zaměřování pro osazení nových rotorů, které proběhlo loni v létě na prvním bloku.
Autor: ČEZ, Technet.cz
Prvním krokem modernizace bylo vytažení původních nízkotlakých rotorů. Následovala úprava spodních statorových částí.
Autor: ČEZ, Technet.cz
Ve strojovně jsou rotory a rozváděcí kola připraveny k montáži.
Autor: ČEZ, Technet.cz
Téměř hotový rotor. Na snímku vyniká velikost rotoru při srovnání s dospělým mužem. Největší lopatka má délku 1220 mm a hmotnost 47 kg. Rotor váží 6 tun, průměr přes nejdelší lopatky je 4,3 metru.
Autor: Doosan , Technet.cz
Rotor turbíny ve výrobě před osazením lopatek
Autor: Doosan , Technet.cz
Modernizací prošel také monitorovací systém turbíny.
Autor: ČEZ, Technet.cz
Elektrárna Temelín má po modernizaci turbínu s historicky nejvyšším výkonem 1 078 MWe. Původní projektový výkon jednoho bloku 981 MWe se během čtrnácti let provozu zvýšil téměř o 100 MWe.
Autor: ČEZ, Technet.cz