"Rozhodnutí o prodeji je učiněno v době, kdy systém Kvantum je plně funkčním a osvědčeným reklamním nástrojem. Jeho využití ve službách mediazastupitelství však vybočuje ze strategie budování portfolia firmy a s politikou komerčního prodeje reklamních ploch zastupovaných serverů v síti IMS Premium", říká k prodeji ve své tiskové zprávě společnost M.I.A. Nutno dodat, že tato zpráva přichází v době, kdy se internetové aktivity Českého Telecomu, mezi něž M.I.A. patří, hromadně "restrukturalizují".
„Jde nám především o zprůhlednění vztahu se zastupovanými servery. Chceme se plně soustředit na zkvalitňování reklamního prostoru zastupovaných serverů a nabízení co možná nejatraktivnějších ploch a reklamních formátů pro platící inzerenty,“ dodává Michal Vlček – vedoucí médií společnosti M.I.A., a.s. Právě na kanibalizaci ceny internetové reklamy přetlakem "volných impresí" ve výměnných systémech si servery čast a zřejmě i oprávněně stěžují a společnosti zastupující systémy výměnné reklamy mají problémy vysvětlovat, že to tak není - už proto, že jim to jen málokdo věří.
Projekt Kvantum byl odstartován v březnu roku 2001 a během krátké doby získal díky svým kvalitám širokou členskou základnu. Již po prvních deseti měsících fungování generoval téměř 75 miliónů shlédnutých reklamních impresí měsíčně. K dnešnímu dni je členem výměny více než 950 serverů.
Související články:
- Další informace k prodeji internetových projektů Českého Telecomu najdete i zde na serveru Lupa.
- Proč se Český Telecom zbavuje serveru Svět Namodro a co s ním vlastně bude?
Zdroj: Tisková zpráva M.I.A.