Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Vyvolání fotografií podraží

  13:20aktualizováno  13:20
Čtvrtina fotografií zpracovaných v České republice by letos měla být z digitálních přístrojů. V loňském roce přitom jejich podíl činil asi jen pět procent. Obliba digitálních přístrojů v ČR prudce roste a letos by se jich mělo prodat asi 150.000. Vyvolání jakýchkoliv fotografií však bude od května asi o 13 procent dražší. Důvodem je přeřazení této služby do vyšší sazby DPH, uvedly společnosti oslovené ČTK.

Vláda od května přeřadila fotografické služby z pětiprocentní sazby DPH do sazby 19 procent, a podle Davida Bačovského ze společnosti Fujifilm budou ceny toto zvýšení kopírovat.

Skutečný dopad na trh se prý pozná až na podzim, když skončí hlavní fotografická sezona. Co nejnižší cenu fotografií prý preferuje asi třetina Čechů, a využívá proto levné služby drogistických řetězců, které však podle odborníků nenabízejí příliš vysokou kvalitu. Další třetina lidí využívá drobná sběrná místa a zbytek dává přednost speciálním prodejnám, uvedla Petra Světlíková ze společnosti Fotolab.

Nechat si vytisknout digitální snímky je v ČR možné na stále více místech. "Ten, kdo v dnešní době ještě neinvestoval a v nejbližší době neuvažuje o této investici, nemá šanci na trhu přežít," varoval Bačovský fotoprodejny, které by chtěly zůstat věrné pouze klasickým fotografiím. Tisk fotografie je sice dražší než klasické vyvolání, ale u digitálních přístrojů zase lidé nepotřebují kupovat film. Konečná cena se tak téměř srovnala.

Pokud si chtějí lidé nechat zhotovit digitální fotografie, mohou do prodejny odnést paměťovou kartu nebo CD s uloženými snímky. Fotografie mohou také zaslat po internetu a určit si místo, kde si je vyzvednou. Většina pořízených digitálních snímků však i nadále zůstává pouze v elektronické podobě.

Letos se na českém trhu celkem prodá asi čtvrt milionu fotoaparátů a 60 procent z nich již bude digitálních. Nejčastěji se prodávají přístroje do 10.000 Kč. Výhodou je stále klesající cena moderních přístrojů a také možnost si fotky prohlédnout na displeji přístroje nebo na počítači a vybrat jen ty "povedené". Nevýhodou bývá jejich vyšší poruchovost a někdy i horší kvalita.

Klasické fotoaparáty si prý lidé většinou kupují "na celý život," tedy dokud se nerozbijí. Naopak digitální přístroje podléhají, podobně jako mobily, módním trendům a lidé je mění s tím, jak na trh přicházejí modernější a výkonnější modely, uvedla Světlíková.

I přes úspěchy digitální fotografie prý klasické fotoaparáty nikdy nevymizí. Lidé jsou konzervativní, klasická fotografie má dlouhou tradici i svoje kouzlo a je stále atraktivní.

Zdroj: ČTK

Související odkazy:

  • Recenze a preview digitálních fotoaparátů
  • Minolta představila digitální SLR Dynax 7 za tisíc euro
  • Špiónský digitální fotoaparát v propisovačce
  • Vyzkoušejte si zdarma, který digilab vám udělá nejlepší foto
  • Canon bude mít letos díky digifotoaparátům rekordní zisk
  • UMAX představil novou řadu kompaktů Premier
  • Revoluce v digitální fotografii !
  • Autoři:




    Hlavní zprávy

    Další z rubriky

    Jeden z prvních přírodních parků vznikl před 100 lety
    Před 100 lety začal vznikat jeden z prvních přírodních parků v USA

    VIDEO Před 100 lety se poprvé sešla komise organizace Cleveland Metropolitain Parks. O pár let později začala spravovat přírodní území v okolí amerického Clevelandu....  celý článek

    Československý prezident T. G. Masaryk
    Masaryk loboval v Rusku. Říkali mu „gospodin preziděnt“

    VIDEO Už od roku 1914 existovala v Rusku dobrovolnická Česká družina. Češi dezertovali z rakouské armády a vytvořili základ revolučních dobrovolných vojsk, tedy...  celý článek

    Před 100 lety vznikly fotografie víl z Cottingley
    Před 100 lety vznikly slavné fotografie víl z Cottingley

    VIDEO V létě 1917 vyfotily dvě dívky, Elsie Wrightová a Frances Griffithsová fotografie víl. Řadu let věřila celá Velká Británie, že fotografie jsou pravé. Mýtus...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.