Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zájem o pevné disky klesá. Zachránit je může umělá inteligence

  15:13aktualizováno  15:13
Berlín (Od zpravodajů Technet.cz) - Trh s externími pevnými disky neroste a poslední rok dokonce klesá. Soukromá data uživatelů se pomalu přesouvají na cloudová úložiště, která oproti těm domácím mají jednu zásadní výhodu: uživatelům nabízejí podrobné třídění obsahu, a tedy i pohodlné vyhledávání.

Emiel Witteveen, marketingový ředitel Western Digital pro severní a střední Evropu. | foto: Lubor Obendrauf, Technet.cz

Budoucnost externích pevných disků a domácích cloudových úložišť má v rukou jednička na trhu, společnost Western Digital (WD), která letos dokončila akvizici výrobce (především) flashových pamětí SanDisk. Na veletrhu IFA 2016 se k tomuto kroku poprvé veřejně vyjádřili zástupci společnosti WD. Podle manažera pro severní a střední Evropu Emiela Witteveena je však brzy na představení konkrétních společných produktů. Na ty si budeme muset počkat přibližně půl roku. Jisté však je, že disky WD nyní začnou používat značkové čipy právě od SanDisku. Předtím přitom Western Digital používal elektroniku od různých výrobců.

Zálohování je umění

„Omluvte výpadek.“ Informace, se kterou se setká každý. Ať už jste zákazníkem mobilního operátora, nebo jen chcete nakoupit v e-shopu. Dočasná, nebo trvalá ztráta dat však nemusí končit jen nedostupností služby. Zálohou a obnovou dat se zabývá řada firem. Jednou z největších i u nás je Veeam Software.

Podle Witteveena trh s pevnými disky poslední rok v západní Evropě klesá. Firma chce trend zvrátit i tím, že do svého řešení domácího cloudu (MyCloud) integruje systém umělé inteligence, která pomůže s tím, co cloudové služby už nabízejí - s podrobným tříděním a jednoduchým vyhledáváním.

Když si totiž do Google Photos uložíte své fotografie, na pozadí proběhne jejich podrobný rozbor a ačkoliv se to někomu nemusí líbit, právě díky tomu pak můžete jednoduše vyhledat třeba jen snímky, na kterých je pes nebo některý z vašich příbuzných. Google, Facebook a další cloudové služby prostě vědí, co na vašich fotografiích je.

Pokud však zálohujete fotografie pouze na domácí úložiště nebo cloud, můžete vyhledávat maximálně podle informací, které do systému sami zadáte nebo které jsou součástí snímku (název a další informace například z exifu). Tento nedostatek si samozřejmě Western Digital uvědomuje. „Budeme muset integrovat umělou inteligenci, která nový způsob prohledávání umožní, abychom zůstali konkurenceschopní. Odhaduji, že je to otázka jednoho roku,“ dodává Witteveen.

V současnosti patří mezi nejprodávanější disky ty s kapacitou tři až čtyři terabyty a lidé si na ně stále nejčastěji a co do objemu dat nejvíce ukládají právě fotografie a domácí videa. Velkou výhodou pevných disků a domácích cloudových řešení oproti internetovým službám je výrazně nižší cena. Důležitou úlohu nadále hraje pocit bezpečí, které zákazníci při zálohování na svůj vlastní disk mají. „Máte absolutní kontrolu nad tím, co se s daty děje. Když je smažete, jsou skutečně smazána. U některých cloudových služeb si tím nemůžete být nikdy jistí,“ dodává Witteveen.

Autoři: ,


Témata: IFA2016


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Grafická karta GeForce GTX 1080
AMD i Nvidia plánují speciální grafiky pro těžbu bitcoinů

Výrobci grafických karet chtějí vyjít vstříc poptávce po stále posilující digitální měně.   celý článek

Externí grafická karta pro MacBooky
Apple ukázal krabičku pro MacBook, je v ní externí grafická karta

Apple na jarní vývojářské konferenci představil nový doplněk pro svůj notebook. Je to zařízení, které má zvýšit grafický výkon notebooku.  celý článek

Vnitřnosti chytrého reproduktoru Apple HomePod
Apple má po letech nový hardware. Je to asistentka v reproduktoru HomePod

Apple se zařadil po bok firem jako Amazon nebo Google, které nabízejí vlastní osobní digitální asistenty ovládané hlasem v domácím reproduktoru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.