Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


X-Box Live zaznamenává nečekáné úspěchy

aktualizováno 
On-line hraní, nebo-li hraní po síti. To je nejnovější vášeň majitelů herní konzole Microsoft X-Box. A co na to konkurence? V současné době jí nezbývá nic jiného, než jen tiše závidět a strachovat se o své zisky.

Microsoft před týdnem odstartoval další službu pro majitele herní konzole X-Box. Ta dovoluje připojení každé konzole do sítě, propojení s ostatními uživateli a tím i on-line hraní. Zájem o toto zařízení překonal i původní smělé odhady Microsoftu, když se jeho prodej vyšplhal na úctyhodných 150 000 kusů (z původních 100 000 předpokládaných), a to během pouhého jednoho týdne. Microsoft sám tento krok pojmenoval jako revoluci v online hraní a mezi konzolemi vůbec. Čísla jsou o to impozantnější, že v mnoha zemích ještě nebyla tato služba vůbec odstartována.

Xbox Live Starter Kit, jak se zařízení jmenuje, obsahuje instalační CD s unikátním kódem pro vytvoření účtu v internetu a také komunikační mikrofon, který dovoluje účastníkům on-line zábavy domlouvat se například na herních strategiích.

X-box kitMarketing Microsoftu opět nezaváhal. Na strankách http://www.xbox.com jsou mezi záplavou běžných upoutávek i první vážná lákadla - a to v podobě žebříčků nejlepších hráčů. Na první pohled to jistě nevypadá. Žebříčky - co je na nich zajímavého? Ale kdo by odolal výzvám na souboj od těch nejlepších?

Díky přirozené lidské soutěživosti se ve virtuálních arénách odehraje nejeden lítý boj o přední příčky. Každý to bude chtít zkusit. A pochopitelně, čím více bude vyzyvatelů a hráčů toužících po úspěchu, tím bude více prodaných konzolí X-Box a her pro něj. Samotná touha po vítězství a z toho plynoucí prestiž v herní komunitě je pro mnoho mladých (a nejenom mladých) lidí dostatečně motivující. Dokladem toho jsou i první statistické údaje o počtu odehraných zápasů, kterých se (průměrně) během prvního týdne odehrálo 500 během každé minuty.

Jestli v těchto on-line kláních v budoucnu půjde i o věcné ceny a budou se pořádat prestižní turnaje, to není zatím zřejmé, ale ani né nepravděpodobné - Microsoft si to prostě může dovolit.

Prvotnímu prodejnímu úspěchu odpovídá i reakce představitelů Microsoftu. Například marketingový ředitel J. Allard se svěřil se svými zážitky a řekl: "Je úžasné mluvit a hrát spolu (a proti) tolika hráčům z celých Spojených států a Kanady, a tohle je pouze začátek online revoluce, která od základu změní video hry a digitální zábavu navždy".

Díky On-line hraní se může Microsoft v krátké době přiblížit počtem prodaných kusů X-Boxu tak říkajíc "na dostřel" herní konkurenci. Tu především představuje společnost Sony a její Playstation 2. V prospěch Playstationu doposud hovořilo množství kvalitních herních titulů, které jsou pro něj k dispozici. Naproti tomu X-Box nabídne zážitky, které mnoho hráčů doslova k X-Boxu přikovají. Tím může být nastartována dlouhodobá lavina zájmu o X-Box, neboť je jasné, že se herní komunita bude postupně rozšiřovat.
 
Cesta za masovým úspěchem však nebude snadná a Microsoft to rozhodně nebude mít jednoduché. Není jistě prvním, kdo se pokouší o online propojení herních konzolí a tak první větší problém už je znám léta. Tím problémem je způsob a druh připojení do sítě. Vzhledem k náročným datovým přenosům se Microsoft rozhodl pro použití broadbandového připojení. To je v podstatě připojení pomocí kabelové televize nebo ADSL. Kdo takové připojení do internetu nemá, nebo má připojení  jiné, jako například satelitní, nebo ISDN, má smůlu.

Aby to nebylo úplně jednoduché, služba X-Box Live musí být podporována také poskytovatelem připojení k internetu. V čechách však zatím žádný takový poskytovatel není - nehledě na to, že si v mnoha koutech naší vlasti mohou lidé gratulovat, že mohou přistupovat k internetu alespoň přes ISDN..

Na druhou stranu, Microsoft není firma, která by si někdy v minulosti nechala ujít jasnou příležitost dobře vydělat, a tak se dá předpokládat, že technické potíže dříve nebo později vyřeší. Příští rok má vyjít řada zajímavých herních titulů, které dokáží výhody nové služby využít. Jistě přibude těch, kteří si online hraní v pohodlí gauče a na velké televizi dopřejí. I když češi si budou muset nějaký ten pátek počkat..





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Uměle vytvořené video Barracka Obamy
Budoucnost falešných zpráv: za tři roky budou videa nedůvěryhodná

Kvůli fotomontážím se už dlouho nedá jen tak věřit fotografiím. Nové technologie povedou ke stejně přesvědčivým manipulacím i v oblasti lidského hlasu a...  celý článek

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.