Aplikace Xbox Smart Glass propojí konzoli, mobil i tablet.

Aplikace Xbox Smart Glass propojí konzoli, mobil i tablet.

KVIK: Xbox TV zaútočí na Apple. Tablety porazí notebooky v prodejích

  • 6
Microsoft připravuje vlastní set-top box s nímž se postaví Apple TV. Využije k tomu zkušenosti z konzole Xbox 360. Popularita tabletů roste natolik, že již příští rok překonají v prodeji přenosné počítače. Nejlepší učebna je jako ze Star Treku.

Malý Xbox k televizi

Microsoft připravuje podle serveru The Verge Xbox jako set-top box k televizi. (více o tom si přečtěte na Bonuswebu). Firma tak bude mít šanci proniknout do obýváků i těch, kdo si nemohou dovolit nebo nechtějí koupit plnohodnotnou herní konzoli. Zařízení by totiž mělo být výrazně levnější.

Zároveň tak může Microsoft začít konkurovat systému Apple TV a dalším, které umožňují z běžné televize udělat tzv. chytrou televizi (Smart TV) s připojením k internetu a nejrůznějším aplikacím a on-line službám.

Nedílnou součástí nového zařízení Microsoftu by pak měla být možnost připojit se ke službám Live a podpora bezdrátového propojení s dalšími zařízeními, běžícími na softwaru od Microsoftu.

Novinka má být představena v roce 2013. Možná se o ní dozvíme více už na lednovém veletrhu spotřební elektroniky CES. Do prodeje by se měla dostat nejpozději na předvánoční trhy 2013. Otázkou zůstává, zda to není pozdě.

KVIK - Rychlé zprávy

Quick - Kvik - Rychle

Slovíčko KVIK jsme vybrali pro jeho stručnost, unikátnost a okamžitě pochopitelný význam. Odkazuje na české citoslovce "kvik" i anglické "quick", první symbolizuje stručnost, druhé rychlost.

Slůvkem KVIK v titulku označujeme články složené z rychlých krátkých aktuálních zpráv a odkazů.

Velké množství televizních přijímačů má již totiž chytré funkce zabudované. Spekuluje se dokonce, že Apple připravuje také vlastní chytrý televizní přijímač iTV. Ostatně i Microsoft může přijít s podobným tahem a ani kvůli tomu nemusí vyvíjet vlastní televizi. Stačí, aby se dohodl s některými ze stávajících výrobců, aby do svých přístrojů zabudovali jeho software. Ostatně tak to dělala firma dosud ve světě počítačů.

Prodej tabletů prudce roste

V roce 2013 se má celosvětově prodat kolem 210 milionů kusů tabletů, z toho 140 milionů značkových. Alespoň to tvrdí ve své analýze server Digitimes. Znamenalo by to, že se prodej těchto zařízení zvýší meziročně o více než 38 procent, a poprvé by tak tablety předstihly v tomto ohledu notebooky.

Prodej podpoří především nástup levných značkových přístrojů, jako je Kindle Fire a Google Nexus 7. S tím souvisí zvyšující se podíl operačního systému Android, který bude hrát v nastávajícím roce prim.

Právě Nexus se může stát druhou největší značkou tabletů s prodejem kolem 19 milionů kusů. Apple si podle této analýzy sice udrží vedoucí postavení, ale jeho podíl klesne na 55,6 procenta z letošních 60 procent. Při započítání dodávek neznačkových modelů to má být dokonce 37,4 procent.

Z dlouhodobého pohledu Digitimes očekává, že v roce 2015 se celosvětově prodá 320 milionů tabletů. Z toho budou zhruba dvě třetiny připadat na značkové modely.

Učebna jako ve Star Treku vylepší matematiku

Tři roky trvající projekt učebny vybavené interaktivními lavicemi ukázal, že skutečně pomáhají žákům lépe si osvojit i obtížné předměty, jako je zejména matematika. Informace uveřejnil server Science Daily.

Projekt SynergyNet umožnil žákům využít interaktivní dotykové stoly.

Asi 400 žáků ve věku osm až deset let se zúčastnilo projetu SynergyNet, kdy jim technici do třídy nainstalovali vícedotykové interaktivní pracovní stoly. Futuristická třída pak trochu připomínala vybavení posádek na vesmírných lodích ze seriálu Star Trek.

Software a interaktivní multidotykové stoly využívají infračervené snímače, podobně, jako inteligentní stůl od Microsoftu. Jednotlivé interaktivní desky jsou propojeny navzájem i s hlavní tabulí SmartBoard, na níž pracuje učitel. Ten tak může sledovat práci žáků a případně každému z nich rychle pomoci. Může také individuálně rozdělovat úkoly. Další výhodou je podpora týmové práce žáků.

"Naším cílem bylo zvýšit aktivitu studentů při studiu. Měli možnost získávat znalosti sdílením a řešením problémů i vlastní tvorbou. To je lepší než pouhé pasivní naslouchání," řekla agentuře Reuters Liz Burdová z Durham University v Británii, která studii vedla.

V průběhu projektu tým zjistil, že 45 procent studentů, kteří používali tento systém, vytvořilo s jeho pomocí více unikátních matematických výrazů. U vzorku žáků s tradičními pomůckami to bylo 16 procent.