Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Yahoo chce zaútočit na Google novým vyhledáváním

  8:54aktualizováno  8:54
I přes téměř monopolní postavení společnosti Google na poli internetových vyhledávačů, neskládá její konkurence ruce do klína. Slibuje rychlejší vyhledávání s lepším zásahem cíle.

Yahoo! - Yahoo! | foto: Profimedia.cz

Americká internetová firma Yahoo Inc vytváří rychlejší internetový vyhledávač, který bude lépe předvídat, co uživatelé hledají. Yahoo také oznámila, že se zároveň snaží udržet krok s rivaly zahrnutím videa, audia a obrázků do výsledků textového vyhledávání.

Nové vyhledávací funkce Yahoo Search Assist mají už při psaní hledaného výrazu lépe vytušit záměr uživatele a poskytnout mu výsledek na první vyhledání. Yahoo se tak snaží vyhnout tomu, co nazývá "únavou z hledání".

Podle průzkumu agentury Harris Interactive zhruba jen 15 procent dospělých najde na internetu na první pokus to, co chtějí. Většina potřebuje tři až čtyři pokusy.

Yahoo se snaží snížit náskok společnosti Google, jejíž vyhledávač má na internetu dominantní pozici. Podle průzkumu agentury ComScore vzrostl podíl Googlu v USA za srpen na 56,5 procenta. Proti červenci je to o 1,3 procenta více.

Yahoo Search Assist okamžitě zpřesňuje koncepty vyhledávání na základě objemných informací o tom, co si uživatelé sdělují o webových odkazech, videu či fotografiích. Search Assist má být obzvlášť prospěšný při hledání informací na neznámé téma. Program vycítí, kdy hledající potřebuje pomoc, a vedle hlavního vyhledávání ukáže v roletě doplňkové menu. Konkurenti Google, Ask.com či Microsoft podobné funkce již zavedli.

Yahoo se snaží využít milionů hodnocení od svých uživatelů, například služby Flicker pro výměnu fotografií. Firma využije i dalších služeb, které podobně jako Flickr koupila v posledních letech, napsala agentura Reuters.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Uměle vytvořené video Barracka Obamy
Budoucnost falešných zpráv: za tři roky budou videa nedůvěryhodná

Kvůli fotomontážím se už dlouho nedá jen tak věřit fotografiím. Nové technologie povedou ke stejně přesvědčivým manipulacím i v oblasti lidského hlasu a...  celý článek

ZmapujTo.cz
Tipy na weby: Ukliďte Česko. Hlaste podněty přímo z ulice či lesa

Práskat se nemá, ale hlásit se to musí. Poukažte na problémy ve vašem okolí přímo z terénu a nechte je řešit díky projektu ZmapujTo.cz. Smazat sami sebe z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.