Yahoo koupí portál Kelkoo za 475 milionů eur

  • 3
Americká společnost Yahoo koupí internetový portálu Kelkoo, který se zabývá srovnáváním cen v Evropě. Yahoo hodlá posílit svou pozici v evropském internetovém obchodu. Převzetí Kelkoo podle analytiků a bankéřů znovu otevírá dveře pro akvizice evropských technologických společností, zejména internetových firem.

Americká společnost Yahoo se dohodla na koupi internetového portálu Kelkoo, jenž se zabývá srovnáváním cen v Evropě, za 475 milionů eur v hotovosti. Oznámila to dnes firma, která tak hodlá posílit svoji pozici v rychle rostoucím evropském elektronickém obchodu.
Akvizice rovněž podpoří kapacity společnosti pro vyhledávání na internetu. To je považováno za klíčovou technologii internetových firem pro přilákání zákazníků. Internetové stránky Kelkoo, které umožňují srovnávat ceny zboží od letenek po digitální fotoaparáty, navštíví měsíčně 27 milionů uživatelů.    
Společnost Yahoo již dříve koupila firmy Overture a Ingtomi, aby posílila své vyhledávací operace a odrazila konkurenci. Hlavními rivaly jsou Google a MSN, který je divizí softwarového gigantu Microsoft, napsala agentura Reuters.
Převzetí Kelkoo podle analytiků a bankéřů znovu otevírá dveře pro akvizice evropských technologických společností, zejména internetových firem. Kelkoo od svého vzniku v roce 1999 převzala sedm firem v Británii, Španělsku, Norsku a Francii a nyní působí v devíti evropských zemích.

Zdroj: ČTK