Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kolem Yahoo krouží supi zvučných jmen. Chtějí klíčové aktivity

  14:41aktualizováno  14:41
Kdysi tato firma budovala internet a ve Spojených státech byla v jedničkou. Nyní jsou její aktiva na prodej. Zájem má řada velikánů.

Budova firmy Yahoo | foto: AP

Firmy jako Google, Verizon, ale třeba i deník Daily Mail, to všechno jsou známí zájemci o internetové aktivity společnosti Yahoo. Ale zájemců je mnohem více, hovoří se až o čtyřech desítkách firem. Nyní se blíží termín, kdy mají potenciální kupci předložit svoje nabídky. Z původního 11. dubna byl o týden prodloužen.

Už ke konci minulého roku se Yahoo rozhodlo, že prodá některé své aktivity, jen zatím nebylo jasné, které by to měly být. Spekulovalo se, že by se Yahoo rozhodlo podle došlých nabídek. Už tehdy bylo jasné, že firma dlouhodobě ztrácí svou hodnotu, a tak jsou akcionáři poněkud nervózní, a tím pádem budou chtít rozprodat aktivity před tím, než budou bez hodnoty. Yahoo stále patří k nejnavštěvovanějším webům ve Spojených státech.

Nová šéfka Yahoo Marissa Mayerová

Šéfka Yahoo Marissa Mayerová

Firmě napomohla ani zatím téměř čtyřletá mise Marissy Mayerové, která měla nastartovat Yahoo k lepším výkonům. Manažerka s dlouhodobou zkušeností z Googlu však zvrat nepřinesla, a Yahoo se tak například nepodařilo zachytit nástup mobilního internetu.

K prodeji základních internetových aktivit i k prodeji asijské součásti již společnost Yahoo dva roky tlačí investiční fond Starboard Value, který patří mezi její akcionáře. Základní internetové aktivity Yahoo zahrnují elektronickou poštu, zpravodajství, různé katalogy a další.

Potenciální kupci se tak nyní mají vyjádřit, o jaká aktiva mají zájem a jakou za ně hodlají nabídnout cenu. Někteří zájemci mohou stát jen o základní internetové aktivity Yahoo, případně o jejich části, zatímco jiní mohou usilovat o podíl v Yahoo Japan či v největším čínském internetovém prodejci Alibaba. Firma v této čínské obdobě Amazonu vlastní patnáctiprocentní podíl.

Zájemci od konkurence

Vzhledem k širokému záběru Yahoo se prakticky všichni známí zájemci dají brát jako konkurence. Google, respektive jeho mateřská společnost Alphabet se o Yahoo zajímá již dlouho. I proto se po nástupu Mayerové spekulovalo, že je trojský kůň Googlu. Zlí jazykové by nyní mohli tvrdit, že se to potvrdilo.

Vedle Googlu se o firmu zajímá i operátor Verizon, který by rád odkoupil i podíl, který má Yahoo ve společnosti Yahoo Japan. Nabídku chystá i mediální konglomerát Time a zájem také mají některé investiční skupiny. Některé z nich mohou spolupracovat s Microsoftem

Nově se také hovoří i o majiteli britského deníku Daily Mail. Ten zahájil jednání s několika investičními firmami. Návrh skupiny Daily Mail & General Trust by podle deníku Wall Street Journal mohl mít jednu ze dvou podob. Podle prvního scénáře by investiční partner převzal hlavní americké internetové aktivity Yahoo, zatímco Mail by získal aktivity Yahoo v oblasti zpravodajství a médií.

Podle druhého scénáře by investiční partner převzal společnost Yahoo, zatímco její mediální a zpravodajské aktivity by se sloučily s internetovými aktivitami Mailu. Ze sloučených divizí by byla vytvořena nová společnost, kterou by řídil Mail a ve které by měla jeho mateřská firma větší podíl než podle prvního scénáře.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Upozornil MHD na ostudnou chybu. Maďarská policie ho zatkla jako „hackera“

Maďarský provozovatel hromadné dopravy v Budapešti zavedl nový systém pro placení lístků on-line. Narychlo spuštěné stránky však obsahovaly řadu zásadních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.