Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Za neúspěchy hollywoodských hitů prý mohou SMS a internet!

aktualizováno 
Hollywoodským studiím se letošní léto nevyvedlo podle jejich představ. Filmový průmysl z toho obviňuje moderní komunikační prostředky, jejichž prostřednictvím zklamaní návštěvníci šíří své názory do světa - především SMS zprávy a internetové messengery.

Letošní léto si filmový průmysl za rámeček nedá. Tituly, které se měly stát kasovními trháky, buď neuspěly podle představ producentů, nebo zcela propadly. Příčinou neúspěchu letních megapropadáků Hulk nebo Gigli však nebyl špatný scénář, mizerné herecké výkony, ba ani naprostý nedostatek originality. Alespoň ne podle filmových studií.

My ne, to oni!

Podle Hollywoodu na tom kupodivu nenese hlavní vinu ani stahování kinoripů z internetu. Za strádání odvětví jsou zodpovědné moderní komunikační technologie, jejímž prostřednictvím se informace typu "nechoď na to, ztráta peněz" šíří mezi lidmi rychlostí světla. Ano, studia svou neschopnost skrývají za "záškodnické" SMS a pomluvy na internetu.

Problémem jsou především mladiství, kteří píší svým kamarádům často přímo ze sálu, když film ještě běží. Úspěšně tak nabourávají účinky pečlivě aranžovaných reklamních trailerů, jejichž poutavý střih by během premiérového víkendu přitáhl diváky i na sebevětší nesmysl.

Hollywoodské fígle

"Za starých časů jsme říkávali, že si 'kupujeme sledovanost'", sdělil listu Los Angeles Times Rick Sands, jeden z představitelů filmové společnosti Miramax. "Mohli jste vykoupit sály na část víkendových představení. Film měl navenek vysokou návštěvnost a trvalo déle, než se názory diváků rozšířily mezi veřejností."

S takovou strategií by už studia v dnešní době neuspěla. Technologie mobilních komunikačních prostředků drasticky zkrátila dobu, kterou návštěvník kina potřeboval k tomu, aby se o svůj zážitek podělil s ostatními a upozornil je, že ten trhák s ohromnou reklamní kampaní nestojí ani za zlámanou grešli.

Diváci prchají

Britský The Independent srovnává současný trend se situací před pěti lety. Tehdy, jak píše, byly letní hity nepochybně stejně špatné jako dnes a návštěvnost po prvním týdnu promítání klesla o 40 procent. Letos je to již 51 procent! Producenti zcela jistě nečekali, že si stejně povede i třetí díl Terminátora. Vzpoura strojů během týdne ztratila 56 procent diváků.

U některých titulů se zájem vytrácí již po úvodních představeních v pátek večer a při hlavních sobotních projekcích je v sálech jen slabý odvar návštěvníků. Následkem toho mizí neúspěšné filmy z kina dříve, než se dostane na všechny, kteří by je chtěli shlédnout.

Vox populi

Na diskusních fórech se v reakci na toto téma objevil názor, že Hollywood napadá svobodu slova a lidé mají právo říci ostatním, ať zbytečně nevyhazují peníze. Oba jmenované tituly jsou prý stupidní a nestojí za nic. Jiný čtenář navrhuje, ať se filmová studia soustředí na produkci kvalitních titulů. Pak by diváci používali moderní komunikační nástroje k šíření pochvalných recenzí.

Další pisatel se žertem táže, kdy asi MPAA (Americká filmová asociace) zakáže mobilní telefony, ICQ a podobné messengery? Človíček s nickem MadMax pak uzavírá debatu s tím, že Hollywood je jen banda idiotů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Logo bitcoinu
Bitcoin se rozdělí na dvě měny. Může to snížit cenu původního bitcoinu

Vedle klasického bitcoinu vzniká nová virtuální měna bitcoin cash. Uživatelé si budou moci vybrat, kterou budou používat.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.