Za televizi a internet po kabelu Češi dají 3 miliardy

Kabelový byznys není k zahození. Loni jen dvě největší české firmy utržily za dodávku desítek televizních programů a rychlého připojení k internetu po kabelu tři miliardy korun.
Největší tuzemská kabelová firma UPC loni zvýšila tržby o čtvrtinu na 1,9 miliardy korun. Podle majitele místního UPC, společnosti UnitedGlobalCom, byla firma v dosahu 729 tisíc domácností a z toho si u ní objednalo její služby 428 tisíc zákazníků.

Televizi si u ní předplatilo 296 tisíc domácností a se svou satelitní nabídkou pronikla do 90 tisíc domácností. Vysokorychlostní připojení k internetu u ní má přes 42 tisíc domovů. Možnost připojit se má dalších skoro tři sta tisíc domácností. Mateřská firma zároveň oznámila, že UPC během letošního roku nabídne službu telefonování přes internet. Stejně tomu má být například v sousedním Rakousku a Polsku.

UnitedGlobalCom celosvětově sice zvýšila tržby o třetinu na 2,5 miliardy dolarů, ale skončila ve ztrátě 382 milionů dolarů proti předchozímu dvoumiliardovému zisku.

Konkurenční Karneval měl podle předběžných výsledků výnosy okolo jedné miliardy korun. Společnost má v dosahu kabelové sítě půl milionu zákazníků a z toho 270 tisíc si u Karnevalu skutečně služby objednalo. Na vysokorychlostní internet kabelové televize může firma připojit na 360 tisíc domácností, kolik z nich ho má objednaný, firma nesdělila.