Vyplývá to ze zveřejněných výsledků průzkumu mezi více než devíti sty dospělými zákazníky, který si nechala vypracovat americká společnost ChoiceStream, jež vyvíjí personalizační aplikace v oblasti e-komerce.
Ve srovnání s výsledky podobného průzkumu v předchozím roce zůstává stále silný, osmdesátiprocentní zájem mezi respondenty o "šití stránek na míru", přičemž o něco větší zájem o presonalizaci mají mladší zákazníci. Roste ale počet těch, kteří mají obavy ze zneužití osobních dat, které poskytnou k personalizačním účelům a o šest procent lidí méně než v loňském roce, celkem padesát devět procent účastníků průzkumu, je ochotno taková data poskytovat. Demografické údaje přitom sděluje jen čtyřicet šest procent lidí, což je jedenáctiprocentní pokles.
President ChoiceStream Steve Johnson k tomu podle serveru cio-today.com poznamenal, že se internetoví poskytovatelé a obchodníci musejí snažit vytvářet takové prostředí, v němž se nebudou zákazníci obávat osobní údaje sdělovat. Bezpečnostní obavy podle něj panují i ve vztahu k renomovaným značkám a firmám.
Průzkum také ukázal, že by řada zákazníků byla ochotna nakoupit na internetu více, kdyby byly webové stránky přehlednější s lepší navigací ke zboží, o které se zákazník zajímá.