Diskuze
Revoluce v ČSA: letadlo, které vyjíždělo z dráhy a přistávalo s padákem
Děkujeme za pochopení.
P38e87t86r 49S68o41u10k71u95p
Stejně mi to přijde neuvěřitelný jak v tehdy válkou zničeném komunistickém Rusku zvládali vyrobit i věci opravdu na úrovní. Ale asi to souvisí s tím, že to byla jen civilní verze technologie jinak důležité pro vojenství. Ale i tak.
K44a95r47e54l 44H18a65t30v93a70n53i
Nedlouho po Tu-104 zacala z Ruzyne letat Caravelle. Tu-104 pri startu potreboval snad celou delku drahy a pak nizoucko nad zemi zmizel v dalce; Caravelle potrebovala snad jenom polovinu delky drahy, pak se odlepila a stoupala 45 stupnu nahoru (aspon tak se to zdalo).
K50a24r76l 62R72i72e45g97e78l
Caravelle byla skutecne krasna masina s nizkym podvozkem, lezlo se do ni z ocasu vyklapenym panelem se schudky
O36d13s39t21r83a27n69ě98n68ý 45U58ž16i39v46a78t22e60l
K54a15r41l 64R21i55e13g61e55l
Tu-104 byla "civilni" verzi bombarderu Tu-16, stejna konfigurace a kridlo,jen bachratejsi trup
F24r20a34n76t95i95š11e91k 69S40c66h36l69i26c48h65t61s
Fascinující byla záď letounu.
Tři turecké záchody vedle sebe za barovými dvířky. Vpředu prostorné místnosti divany pro odpočinek a s porcelánovými popelníky i s místem pro odkládání doutníků. Místnost měla stěny pokryty vzorovanými tapetami a sloužila jako kuřárna. Tak jsme trandili rychlostí 1000 kmh-1 a čudili habana. Dnes jenom vzdálená minulost. Na to dnešní letadla nemaj.
V39o66k24o25u57n 35V58l38a13d58i74m91i48r
Nebylo nahodou prvni proudove letadlo ktere v Praze pristalo francouzska caravelle?
J61i14ř46í 76K48o55d34ý83d87e91k
Myslím, že nikoliv. Bylo to buď německé nebo československé, postavené z německých dílů.
M64i77l65a44n 76V53i82k
Kdysi dávno jsme tím letěli na dovolenou do Bulharska. A protože se v té době letadla ani neunášela, ani nevyhazovala do povětří, mohli jsme navštívit pilotní kabinu a stát na té prosklené podlaze a dívat se na malinké Karpaty pod sebou. Trochu při tom mrazilo v zádech.
V40á76c41l23a88v 90L68a19d59a
A proč by hlavní sponzor teroristů vyhazoval a unášel vlastní letadla?
J42i72ř98í 57D92v85o43ř50á73k
Pořád lepší, než TU 144.
Do pravidelného provozu byly nasazeny pouze stroje Tu-144S s motory NK-144A. Nejprve byla před koncem roku 1975 zahájena přeprava pošty a nákladů na lince Moskva-Alma Ata. Později, po obdržení průkazu letové způsobilosti, byla v roce 1977 zahájena i přeprava osob na téže trase. Létalo se jednou týdně. Vzdálenost mezi městy činí 3 260 km. Dvouhodinový let probíhal ve výšce 16–17 km, v křesle prvního pilota seděl vždy některý ze zkušebních pilotů. Bylo uskutečněno celkem 55 letů, přepraveno dohromady 3 284 osob, přičemž jejich počet v letadle nikdy (s výjimkou posledního letu) nepřesáhl 80. Letoun vylétal ráno v 8:30 hod. z Moskvy jako let č. 499 a zpět startoval z Alma Aty jako let č. 500 ve 14:00 hod. moskevského času. Na linku byly nasazeny letouny č. 77109 a 77110. Cena letenky byla 68 rublů (na podzvukových letadlech 48 rublů). V této souvislosti se hodí poznamenat, že Tu-144S mělo spotřebu paliva na kilometr a cestujícího téměř 10× větší než Tu-154 a i náklady na údržbu byly enormní.
Po nehodě při zalétávání letounu Tu-144D byly lety s cestujícími pozastaveny a nakonec nebyly už nikdy obnoveny. Typ Tu-144D sice obdržel v polovině osmdesátých let průkaz letové způsobilosti pro přepravu osob, ale do provozu nebyl nikdy nasazen.
Zdroj : Wiki
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...