Diskuze
Elektrická raketa a další exotické lokomotivy. Vynálezci hýřili nápady
Děkujeme za pochopení.
F64i40l19i47p 12C46á46b49a
ta na obrázku 5 mi připomíná "slovenskou strelu"
R84i59c22h93a77r53d 55K66r52á60l
Kotel vpředu znamenal určitě jistou diskomfortnost, ale parní lokomotivy také jezdívaly "uhlím napřed", jak se praví ve známém Přednostovi stanice, a pak - to je pohled železničního nadšence - to naši strojvůdci s ohledem na délku parných rušňov neměli až tak hrozné. To u jihoafrických Garrattek nebo amerického monstra Big Boy už byla asi docela jiná záležitost.
Jde o velmi zajímavé povídání, pro fanoušky železnice téměř povinné. Těším se na další exkurze směrem stříbrné pásy a okřídlená kola.
Z19d63e35n27ě53k 40W80e18r37n43h27a78r80t
Zpětný chod lokomotivy ale byl velmi limitovaný a většinou byl povolen jen do nějaké rychlosti, používal se jen při posunu, nikdy ne na volné trati. Těch důvodů je víc, jedním je riziko prošlehnutí ohně do budky, zkrátka je ta lokomotiva navržena pro chod dopředu. Proto taky byly všude točny...
O79n15d86ř44e26j 14S62e77k76e45r22a
Moc pěkný souhrn. Jen bych dodal, že častou námitkou proti prvním parním lokomotivám byl argument, že u koně, byť není prost nevýhod, prakticky nehrozí exploze.
Snad kromě toho případu před dvěma lety, kdy ale nebyl problém v konstrukci koně, nýbrž ve složení jeho potravy v kombinaci s neobvykle horkým létem.
M69a56r53t20i74n 45N48o55v86o25t53n59ý
Hezký článek, ale mohl by být trošku podrobnější. Např. autor opakovaně zmiňuje, že Stephensonova Raketa měla jako první moderní řešení kotle, ale už nezmínil, v čem to moderní řešení spočívá a jak to měli lokomotivy před tím.
F84i47l85i77p 66H93r18d12l32i16č78k41a
Jednalo se o použití vícetrubkového parogenerátoru v kotli, místo do té doby používaného řešení s jednou velkou centrální trubkou, čímž se zvýšila plocha ohřevu a tím pádem i účinnost. Další prvkem bylo vypouštění páry z parních strojů do komína, čímž se tvořil tah a opět tak zvýšila účinnost.
P87a89v19e38l 62S88o81v41i28č22k56a
Ono těch pokusů ve všech směrech bylo mnohem více. Dovolím si sdílet jednu stránku, která to docela hezky popisuje:
I39v35a95n83a 68N42e89j63e77d21l31í83k36o19v92á
Když pominu základní téma, kterému je článek věnovaný - udivuje mě pozadí za tou lokomotivou - Eiffelovka. Ty koleje vypadají, že se stáčejí doprava k Eiffelovce. Tam tudy někdy vedla trať tak blízko ní? Nikde jsem nic nenašla, žádné info. Myslím, že ta současná trať, co vede podél Seiny to nebude.... Zdá se mi, že je ten snímek pořízený velice blízko, tak 100 m od věže...
M96i42r21o40s71l90a88v 89M95a59r26š16á60l
Nemám potuchy, jak vypadalo tehdejší okolí, ale napadlo mě, že při stavbě věže by dávala blízkost kolejí celkem smysl...
J23i14ř42í 86K22a98r36b92a97n
V dnešní době samozřejmě dává smysl jedině lokomotiva elektrická. To, že mnohé tradě u nás dosud nejsou elektrifikované, dokonce takové po nichž jezdí mezinárodní expresy, je prostě ostuda.
D72r84a32h91o29m74í48r 58S64t85r77o92u32h25a24l
Jak se to vezme. Záleží na tom kde. Třeba v oblastech, kde není elektřina snadno dostupná, se parní stroj vyloženě nabízí. Moderní konstrukce jsou jednoduché, lehké a efektivní.
O87d95s23t20r65a14n44ě48n55ý 49U97ž68i25v57a10t61e30l
J82o31z89e88f 28B56e17v57i90l92a73q30u58a
Veľmi dobrý článok doplnený aj kvalitnou galériou
B91o53h64u67m59i61l 50M75i21c88h87a75l
"v dlouhých tunelech se staly i případy, kdy k tragickému konci mnoho nezbývalo"
To je ostatně i problém v dlouhých tunelech s dieselelektrickými lokomotivami (mám na mysli fakt dlouhé tunely v USA nebo Kanadě), třeba Cascade Tunnel v Byrne, WA: https://www.youtube.com/watch?v=rc7zRVtx1Bk&t=789s
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...
Financial Controller (A12540)
AURES Holdings a.s.
Praha