Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


77 videí, která musíte určitě vidět

aktualizováno 
Jednoduchá myšlenka na sdílení internetových videoklipů učinila ze serveru YouTube.com světový fenomén. Každý měsíc zde uživatelé zhlédnou 100 milionů klipů. Redakce iDNES.cz zkusila z obrovského množství vybrat 77 videí, která by vám neměla uniknout.
Současnou hvězdou YouTube je Judson Laipply se svou evolucí tance.

Současnou hvězdou YouTube je Judson Laipply se svou evolucí tance.

Ve výběru nechybí současná nejsledovanější videa z YouTube, zábavné reklamy, parodie, ale ani zlomové okamžiky nedávné historie: například netradiční televizní loučení Vladimíra Mečiara nebo vítězství českých hokejistů v Naganu.

Trapasy ze života pak zastupuje třeba příběh zoufalé řidičky, která se marně snaží zaparkovat mezi dvě auta, nebo ostře nadávající reportér slovenské televize. Kouzelná je i scénka z milionáře, v níž si soutěžící při telefonátu s otcem vychutnává otázku za milion dolarů.

Na tohle se zkrátka musíte podívat

Právě tak začíná mnoho e-mailů obsahujících odkaz na nějaký ten videoklip. Stejná motivace nutká lidi nahrávat a sdílet videa - chtějí se s ostatními podělit o něco, co prostě musejí vidět. Server YouTube.com poskytuje perfektní zázemí pro sdílení videí, doporučování oblíbených klipů, hledání kuriózních záběrů, komentování... a další možnosti, jak zabít čas.

YouTube.com založený v únoru 2005 a od roku 2006 vlastněný společností Google je jednoznačnou jedničkou. Nejen na americké mediální scéně, kde má větší podíl na koláči sledovanosti než jeho 64 následovníků v žebříčku dohromady. Množství videoklipů z celého světa je na YouTube nepřeberné - celkem jich je (podle rok starých statistik) přes 45 terabytů.

Svět YouTube

Evoluce tance - nejsledovanější video na YouTube

Čím jiným začít než nejprohlíženějším videem? Od dubna 2006 zhlédlo klip přes 55 milionů diváků a Judson Laipply z Ohia se stal díky šestiminutové exkurzi do taneční historie legendou. Zde je přehled písní, na které tančí.

Kde je Matt?

Také Matt Harding se stal internetovou legendou prakticky díky tanci. Pokud tomu chcete tanec říkat. Důležité je, že sotva třicetiletý Matt jezdí jen tak po světě a v každé zemi zatančí. Projel už desítky zemí na všech kontinentech a z nějakého důvodu se stal miláčkem internetového publika, ač původně videa z cest posílal pouze svým přátelům. Nyní jej dokonce sponzoruje výrobce žvýkaček a Matt může cestovat na jejich náklady. Co je na tříminutovém videu tak zvláštního, budete muset zjistit na vlastní oči.

Originální hudební klip - Here We Go

Také tento klip splňuje všechny požadavky na hit elektronického věku - krátký, dobře ozvučený, amatérsky vyhlížející, profesionálně provedený a především velice originální a nápaditý. Která skupina kromě OK, Go se může pochlubit jednadvacetimilionovou sledovaností hudebního klipu?

Lehký mix pro zahřátí

Ženy a automobil


Co udělá babička, když na ni trouba v autě troubí?

Hudební klipy a parodie

  • „Vesnický buran“ Paul Potts v britské obdobě soutěže superstar - Britain’s got talent - zpívá Nessun Dorma a vyrazí vám dech
  • Nejstarší kapela na světě - The Zimmers
  • Známí zpěváci zpívají světoznámý hit - kdo kdy v hudbě něco znamenal, je na tomhle videu
  • Umělci v Do-Re-Mi - legendární verze legendárního hitu odbourala i Sabinu Laurinovou
  • Horkýže Slíže - RnB Soul. Vydařená parodie na současné hudební trendy od slovenských punkerů.
  • Pat a Mat. Úvodní melodie. Trojice mladých muzikantů si vzala do parády znělku populárního večerníčku A je to.
  • Karel Gott - Trezor. Choreograficky jedinečně zpracovaný videoklip na mistrovu slavnou píseň.
  • A ty se ptáš co já. Téměř klasická parodie tandemu Kaiser, Lábus, Hanušová a Srstka.

TV

Otázka za jeden milion dolarů a poslední nápověda. Poslouchejte, co tenhle chlapík řekne svému otci na telefonu, místo toho, aby si nechal poradit. Až budu mít děti, chci, aby mi jednou také takhle zavolaly.

Politika a sport


Mečiar se loučí. Nezapomenutelné, „upřímné“ rozloučení slovenského boxera.

Začíná klipová kultura?

Pamatujete ještě na první video, které vám přišlo e-mailem? Příšerná kvalita obrazu i zvuku, doba stahování delší než video samotné a nakonec stejně nejspíš nešlo spustit... Asi vás v tu chvíli ani nenapadlo, že za pár let bude internetové video svou sledovaností nebezpečně konkurovat i těm největším televizím. A to i přesto, že obvykle nemívají více než pár minut. Nevadí - najdete totiž přesně to, co hledáte. Když zrovna nevíte, na co máte chuť, a chcete zkrátka jen zabít čas, stačí mrknout, na co zrovna koukají ostatní nebo co doporučují lidé s podobným vkusem. A kdyby vám ani to nestačilo, máte možnost fušovat do řemesla režisérům a nahrát na internet svůj vlastní počin, celému světu na odiv. Vítejte v klipové kultuře.

Také by vás mohlo zajímat

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Nová dvoutisícová bankovka má na líci kosmodrom Vostočnyj, na rubu je most ve...
Chystá se ruská digitální měna. Kryptorubl nebudou uživatelé těžit

Digitální měna, která má poněkud jiná pravidla, než jsme si zvykli, vzniká v Rusku. Zcela pod kontrolou ji bude mít stát.  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.