ČSA křísí dálkovou flotilu. Airbus od Korejců nasadí na Soul i Tel Aviv

  • 10
Po tříleté pauze se do flotily Českých aerolinií vrací dálkové letadlo. Krátce po páté hodině přistane v Ruzyni Airbus A330-300 z korejského města Gimpo, který si ČSA pronajaly od svého menšinového vlastníka, společnosti Korean Air.

Od června se po téměř čtyřleté pauze vrací ČSA do oboru pravidelných dálkových linek: poslední let ČSA dálkovým letadlem se uskutečnil sice "až" v květnu 2010, ale šlo už pouze o charterový let. Naposledy letěla pravidelná linka s airbusem A310 v říjnu 2009 z New Yorku.

Jedenáct let staré letadlo nasadí ČSA hlavně na linku do Soulu. Mezi českým a korejským hlavním městem budou létat třikrát týdně a doplní tak nabídku Korean Air na této trase. V další volné dny zalétne letoun na otočku do Tel Avivu, Almaty a Moskvy.

Airbus A330-300, který si ČSA pronajaly od svého menšinového vlastníka,
Po páté hodině přistal v Ruzyni Airbus A330-300 z korejského města Gimpo, který
Airbus A330-300 v barvách ČSA dosedá na letiště Václava Havla.
Airbus A330-300 v barvách ČSA prolétá nad letištěm Václava Havla.

V praxi to znamená, že letadlo bude v provozu týdně zhruba 88 takzvaných blokových hodin, tedy čas od ukončení nástupu po přistání. U řady menších airbusů mají ČSA mírně lepší vytížení, i když létají kratší trasy.

Více o letounu Airbus A330-300 v barvách ČSA čtete ZDE

Podle leteckého analytika Johna Stricklanda z britské konzultační společnosti JLS Consulting takové využití není špatné a odpovídá tomu, že firma má ve flotile jen jedno dálkové letadlo. Podle něj je lepší, když je letadlo v provozu nejméně 14 hodin denně. "Když mají větší flotilu, mohou pak lépe využívat letadlo kvůli větší záloze," říká Strickland. Například v Soulu bude podle letového plánu letadlo stát přes 24 hodin.