Čína je nejrychleji rostoucím leteckým trhem na světě, v příštích dvaceti letech bude podle odhadů potřeboval víc než 4 000 letadel. To byla dobrá zpráva pro společnosti Airbus a Boeing, které mají čínský trh rozděleny takřka rovnoměrně.
Otevření vzdušného prostoruČína oznámila, že plánuje otevření vzdušného prostoru do 4 000 metrů pro komerční účely. To zatím bylo přístupné pouze armádě. Čínské nebe se tak otevírá soukromým dopravcům s malými letadly jako Gulfstream nebo Cessna. |
Čárou přes rozpočet by však mohla být společnost Comac (Commercial Aircraft Corporation of China), která představila model nového dopravního letounu C919. Spadá do stejné kategorie jako Boeing 737 a Airbus A320, dokáže pojmout až 156 cestujících.
Comac však nemusí změnit trh pouze v Číně. Vzhledem k tomu, že letecké technologie budou do C919 dodávat přední společnosti z oboru (např. Honeywell, General Electric Aviation ...), mohli by o něj projevit zájem i dopravci v Evropě nebo v USA.
Tradiční výrobci letadel tak mají opět o něco těžší pozici. V uplynulých dnech musela letadla obou společností kvůli technickým potížím opakovaně nouzově přistát.