Už na konci minulého roku bylo jasné, že se Amazon trefil kombinací ceny a schopností do vkusu velkého počtu lidí. Každý sedmý prodaný tablet byl v posledním čtvrtletí 2011 právě Kindle Fire. Ten se přitom začal prodávat až v polovině listopadu, i když předprodeje běžely již od října.
Tento trend nyní potvrdily i informace o prodejích z první čtvrtiny tohoto roku. Podle agentury ComScore, která se zabývá výzkumem trhu, se ve Spojených státech v únoru dostal podíl Fire mezi androidovými tablety přes 50 procent.
Prosinec 2011 | Leden 2012 | Únor 2012 | |
Kindle Fire | 29,4 % | 41,8 % | 54,4 % |
Galaxy Tab | 23,8 % | 19,1 % | 15,4 % |
Motorola Xoom | 11,8 % | 9 % | 7 % |
Asus Transformer | 6,4 % | 6,2 % | 6,3 % |
Toshiba AT100 | 7,1 % | 7 % | 5,7 % |
Od prosince byl navíc Fire jediným tabletem, který zaznamenal nárůst, a to znamená, že bral podíl všem konkurenčním tabletům s androidem. Nestává se často, aby takové zařízení spotřební elektroniky během dvou měsíců zdvojnásobilo svou účast na trhu a konkurenty nechalo tak daleko za sebou. Nejvíce to musí bolet společnost Samsung, jejíž podíl se během této doby propadl z necelých 24 procent na o něco více než 15 procent.
Amazon tohoto podílu dosáhl agresivní cenou 199 USD (cca 3 700 Kč), konkurence své modely prodává i za dvojnásobek a více (jak Amazon dotuje cenu Kindle Fire můžete zjistit v tomto článku).
Omezený tablet Kindle Fire
Kindle Fire má sedmipalcový displej proti desetipalcovému u většiny konkurence. Fire nemá kameru ani mikrofon. Je tak lehčí, jeho hmotnost mírně přesahuje 400 gramů proti asi 600 gramům u konkurence. Stejně jako iPad má Kindle Fire dvoujádrový procesor. K internetu se připojuje pouze pomocí wi-fi sítí, zatímco některé konkurenční produkty mají i mobilní připojení.
Uživatelé mohou prostřednictvím Fire spouštět aplikace, jejichž nabídka je zatím výrazně nižší než u jiných tabletů s neupraveným androidem. Patří sem sledování filmů, poslech hudby a hlavně čtení knih a časopisů.
Vše lze ukládat na disk o velikosti osmi gigabytů, což je polovina toho, co nabízí základní verze iPadu a další konkurence. Amazon počítá s tím, že uživatelé budou mít většinu dat v internetových úložištích.