„Diskriminační typ inzerce vůči skupinám či jednotlivcům bude zakázán. Stejný zákaz se týká i inzerce, která předkládá falešné představy o vzhledu modelů a modelek a přispívá tak k negativním představám o lidském těle,“ uvádí oficiální text radnice města, který cituje norská televize NRK. Soukromých ploch se nařízení netýká
Nařízení stanovuje, že reklamní společnosti musejí viditelně označit materiály, na kterých fotky modelek a modelů retušovaly. Úřady soudí, že reklamy s krásnými těly ideálních mužů a žen mohou normální lidé s normálními těly vnímat jako psychický nátlak.
Krok Trondheimu oceňují aktivisté bojující proti klamnému vyobrazování lidského těla, píše server The Independent. „Je skvělé vidět, že Trondheim je v této otázce proaktivní. Pracovníci reklamních agentur dostávali příliš dlouho neomezený prostor,“ myslí si Caitlin Roperová z britského aktivistického hnutí Collective Shout.
Hnutí kritizuje například to, že některé ženy jsou v reklamách zobrazovány pouze jako sexuální objekty. „Takový přístup by neměl mít v moderní společnosti místo. Doufám, že například Velká Británie přijme podobné kroky jako Trondheim,“ dodala.