Vše se nese ve znamení emisí. „Ty se sice řeší už posledních pět let, loni se však poprvé vážně začaly počítat pokuty. (Od roku 2020 se pro každou automobilku limit emisí oxidu uhličitého přepočítává koeficientem podle velikosti aut, která vyrábí. Celkové emise dané značky se počítají ze všech aut registrovaných v daném kalendářním roce. Pokud výrobce limit překročí, čeká ho pokuta 95 eur za každý gram navíc, násobeno celkovým počtem registrovaných aut, pozn. red.)
A mezitím začal postupně klesat trh prodeje aut. Ruku v ruce s tím šly ceny automobilů nenápadně nahoru, většinou s uvedením nového modelu. Celkově nakonec skončil loňský rok propadem prodejů nových osobních aut o 18,8 %... Paradoxně pro Toyotu byl rok 2020 v Česku výrazně úspěšný. Z největších značek jsme jediní, jimž rostly prodeje. V kategorii osobních automobilů jsme byli dokonce čtvrtí nejlepší. To je z 16. místa, na němž jsme byli v roce 2016, výrazný posun.
Následky nehody s dvacet let starým prorezlým autem jsou katastrofální. Jenže to u nás nikdo neřeší.