Některým uživatelům se v rozhraní YouTube při výběru rozlišení videa začalo objevovat neobvyklé oznámení. U rozlišení 4K (2160p) lze najít popisek, že je určeno pouze pro předplatitele YouTube Premium. Neplatící uživatelé jsou najednou omezeni na maximální rozlišení 1440p.
Doposud byla vysoká rozlišení na YouTubu zdarma a nikoho nenapadlo, že by se za ně mělo platit. Pro službu to je úplná novinka. YouTube přitom nabízí nejen 4K, ale i experimentální 8K rozlišení tam, kde je i zdrojový materiál v takto vysokém rozlišení.
Zástupci YouTube se po nevoli na Twitteru, kde uživatelé začali sdílet tento objev, oficiálně vyjádřili, že je to zatím experimentální funkce, která má za cíl pomoci správcům služby lépe pochopit preference platících a neplatících uživatelů. Zároveň dodali, že je zajímají názory komunity.
Na to se jim dostalo odpovědi, že lidé nechápou, proč je třeba sbírat postřehy na téma, u kterého bude drtivá většina uživatelů proti. Oficiální profil YouTube následně výše zmíněný tweet smazal.
YouTube Premium stojí měsíčně 179 korun a vedle obsahu bez reklam nabízí také třeba přístup ke knihovně filmů a hudby (YouTube Music). V některých regionech však YouTube nabízí i službu Premium bez hudební složky a předplatné vyjde levněji. V Česku bohužel je k dispozici pouze společné předplatné.
YouTube je v poslední době známý poněkud agresivní strategií co se reklam týče, což se dá chápat i jako náznak, že by správci rádi popostrčili uživatele k předplatnému. Reklamy se obvykle objevují před videem, uprostřed videa (i několikrát v závislosti na délce) a na konci. V některých případech se uživatelé mohli setkat až s deseti reklamami (bez možnosti je přeskočit) během jednoho videa.
YouTube měl během loňského roku asi 2,24 miliardy diváků po celém světě, z nichž si jich však službu Premium platí jen asi 50 milionů.