Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvNovinku si nenechaly ujít desítky lidí, kteří dorazili už s předstihem na nákladové nádraží v Českých Budějovicích. Museli si však počkat, protože vlak dorazil se zpožděním.
Novinka TGV M je další generací francouzských rychlovlaků, které se mají dostat do provozu pravděpodobně za dva roky, kdy bude ve Francii olympiáda.
Na špičkovou moderní jednotku se přišel podívat také Marek Žlábek. „Jezdíme se na vlaky dívat od mala. Studuju navíc tady v Budějovicích dopravu na VŠTE, takže mě to zajímá o to víc,“ vysvětlil. Stejně tak dorazilo i mnoho dalších šotoušů, kteří se detailně zajímají o vlaky a železnici.
Ti na moderní soupravu čekali i na nádraží v Praze - Běchovicích, kde vlak krátce zastavil.
Přepravu vlaku zajistila společnost ČD Cargo. TGV nabralo zpoždění ještě v Rakousku a do Budějovic tak přijelo před 11. hodinou. Odtud jela souprava do Prahy a nakonec do Velimi. Tam bude vlak testovat Výzkumný ústav železniční.
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvNový vlak TGV M nese název Avelia Horizon, pochází od francouzského výrobce kolejových strojů společnosti Alstom.
Fanoušci těchto souprav si ihned všimli, že nový vlak má oproti předchůdcům například jiné čelo, které má zajistit lepší aerodynamiku. Jde o dvoupodlažní soupravy.
Webové stránky společnosti uvádějí maximální rychlost 350 kilometrů v hodině. Vlak bude také schopný rekuperace energie při brzdění. Při verzi, kdy bude mít délku 200 metrů, pojme až 740 cestujících.