Hora Fudži je krásná, ale nebezpečná. | foto: Suicasmo, CC BY-SA 4.0

Abnormálně silná turbulence roztrhala letoun ve vzduchu. Zůstalo 63 sirotků

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Nejvyšší japonská hora Fudži patří k ikonám této asijské země. Její sněhem a ledem pokrytý vrchol přitahuje objektivy profesionálních i amatérských fotografů. Ze vzduchu je ještě krásnější než ze země. Ale tato aktivní sopka je stejně krásná jako nebezpečná. V březnu 1966 byl pohled na horu Fudži tím posledním, co 124 lidí na palubě Boeingu 707 společnosti BOAC, vidělo.

Ve druhé polovině 60. let již lidé začínali využívat leteckou dopravu pro služební cesty, případně turistiku. Zaplacení cesty letadlem, jako mimořádného zážitku, bylo také formou odměny velkých korporátních firem nejlepším zaměstnancům. Letecká doprava se stávala stále běžnější, nicméně zvláště na dlouhých mezinárodních a zaoceánských trasách se k cestujícím stále přistupovalo s úctou a společnosti se snažily zachovat punc noblesy. Například poskytnutím nevšedních zážitků a výhledů, což mohl být někdy benefit zadarmo, jindy stál cenu nejvyšší.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Nehody, které změnily svět letecké dopravy