POZOR VLAK
Sledovat další díly na iDNES.tv„Šlo o akci, jakou jsme ještě nikdy v redakci POZOR VLAK neabsolvovali. Samozřejmě, že jsme natáčeli řadu akcí v zahraničí, kdy večer nastoupíte, jdete v lůžkovém kupé přes noc, ale víte, že druhý den vystoupíte a věnujete se dalšímu programu. Ale více než 100 hodin jen a pouze ve vlaku? To mě trochu děsilo. Ale nakonec byla akce Retro Expres Slovenskem skvělá,“ říká autor magazínu POZOR VLAK Jiří Dlabaja.
Vlak tažený Žehličkou 110.021 v České Třebové doplnila Bardotka 749.247 která táhla vlak s fanoušky železnice po atraktivních slovenských lokálkách. Ti si samozřejmě dychtivě pořizovali fotografie na zajímavých fotozastávkách. Za všechny jmenujme třeba tu pod hradem Strečno. Projeli ovšem i Diviaky, Hornú Štubňu, Turček, Muráň, Dobšinskou Ĺadovou Jaskyňu, úchvatný Telgársky viadukt a možná ještě fotogeničtější Chmarošský viadukt.
„Součástí byla také návštěva Rušňoparády v Košicích, kde se na točně návštěvníkům předvedla kromě jiných lokomotiv také naše česká Bardotka, která táhla Retro Expres Slovenskem. Jakmile se dotočila, všechny kolem překvapilo, když jeden z pořadatelů naší jízdy, Slavomír Slezák, požádal na točně svou přítelkyni o ruku. Samozřejmě za houkání přítomných lokomotiv,“ popisuje Jiří Dlabaja.
Součástí 123. vydání magazínu POZOR VLAK je také reportáž z historicky první drážní miss v České republice, konkrétně Miss Švestková dráha 2023. Majitel a provozovatel této lokálky (Litoměřice horní nádraží – Most) se totiž rozhodl, že najde nejkrásnější a současně nejsympatičtější dívku či ženu ve věku 17–35 let, která má vztah ke Švestkové dráze. Nakonec vyhrála 22letá Aneta Svárovská z Mostu, která přesvědčila devítičlennou porotu, v níž zasedla například Miss Česká republika 2002 Kateřina Průšová nebo playmate Denisa Gudelj.
V pravidelné rubrice Legendy se magazín POZOR VLAK zaměřil na skutečně legendární lokomotivu T 499.0 Kyklop, která měla dramatický osud, ale povstala z popela jako bájný Fénix, a v rubrice Úžasné návraty se můžete podívat na historický dokumentární film z roku 1988 Hospodárnost jízdy motorové trakce, v němž hraje hlavní roli dynamometrický vůz, který dodnes slouží ve Zkušebním centru Výzkumného ústavu železničním ve Velimi pro trakční a výkonové zkoušky a zkoušky dynamické brzdy zejména lokomotiv do rychlosti 160 km/h.