Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Podívejte se na nový Airbus A350, který chce konkurovat i Dreamlineru

  11:56aktualizováno  11:56
Je nejdelší svého druhu a vejde se do něj také nejvíce cestujících. Airbus A350 XWB s označením 1000 se předvedl na aerosalonu na letišti Le Bourget.

Osahali jsme si A350, úsporný „tichoplán“ od Airbusu

Výrobce svému nejnovějšímu stroji přezdívá „hushliner“, což by se dalo přeložit jako „šeptadlo“ nebo „tichoplán“. Zdůrazňuje tak jeho pohodlnost a šetrnost k životnímu prostředí, čímž chce trumfnout svého největšího konkurenta Dreamliner čili B787 z dílny Boeingu.

Z rodiny A350 XWB je letoun A350-1000 nejdelší. Poprvé i s cestujícími letěl už loni v listopadu. Má být přímým konkurentem Boeingu 787 Dreamliner a řady 777. Airbus slibuje, že jeho provozní náklady jsou o 8 % nižší než u Dreamlineru.

A350 pojme podle varianty 270 až 350 cestujících (v plánu jsou modely A350-800, A350-900 a A350-1000). Ve variantě A350-1000 to může být dokonce až 550 lidí. „Tisícovka“ je také prvním airbusem, který má trup i křídla z uhlíkových kompozitů. Cena začíná na 340 milionech dolarů. Nejlevnější verze 800 by měla stát 270 milionů dolarů.

Podrobně jsme se novému „tichoplánu“ věnovali v tomto článku.

Na pařížské Air Show 2017 se představil nový Airbus A350-1000:

Autor:



Nejčtenější

Okamura má na fotce z posilovny přifouknuté svaly. Jak poznat fotomontáž

Ukázka nepovedené fotomontáže z posilovny. Mřížka v pozadí ukazuje, k jakému...

Předseda SPD se na svém oficiálním profilu na Facebooku pochlubil fotkami z posilovny. Komentátoři si všimli, že fotka...

Hlavního strážce před rakovinou známe už 40 let. Ale neumíme ho využít

Bílkovina p53 se váže na snímku k DNA (oranžová šroubovice nahoře), aby...

Gen, který hraje nejdůležitější roli v boji proti rakovině, známe už desetiletí, ale v moderní cílené léčbě se...



V kanceláři i v obchodě. Ultrazvuk nám píská do uší, následky jen tušíme

Poslech vysokofrekvenčního pískání může být mnohým lidem nepříjemné.

Mnozí z nás, aniž by to věděli, jsou denně i několik hodin vystaveni pískotu na hranici slyšitelnosti lidského ucha. V...

Dvakrát přežil ohnivé peklo a vrátil se do boje. Chybu udělal po válce

František Truhlář před válkou

Letec RAF František Truhlář přežil dvě těžké havárie při návratech z bojových letů. Při obou utrpěl těžké popáleniny,...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Další z rubriky

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Legendární pragovka pokořila Balkán a Jugoslávci ji pojmenovali Pionir

Praga RND

Legendární nákladní automobil Praga RN, včetně dieselové mutace RND, vznikl v první polovině třicátých let, ale ve...

Pustíte si v nepřítomnosti do bytu kurýra? Amazon myslí, že ano

(Ilustrační snímek)

Jednou z největších potíží doručování zásilek do místa bydliště je potřeba být na místě fyzicky přítomen. Podle Amazonu...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.