Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Cestující zažili děsivé okamžiky, Airbusu se nad oceánem obnažil motor

  16:45aktualizováno  17:47
V Kanadě nouzově přistál francouzský Airbus A380-800 s rozbitým motorem. Za letu nad Atlantickým oceánem se dopravnímu letadlu poškodil jeden z motorů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn.

Poškozený motor číslo 4 - Air France let číslo 66 | foto: Reuters

V Kanadě 30. září nouzově přistál Airbus A380 společnosti Air France, registrace F-HPJE. Stalo se tak poté, co se mu nad Atlantickým oceánem, jižně od Grónska, odtrhl přívod a kryt motoru číslo čtyři. Nikdo nebyl zraněn, informovalo kanadské zpravodajství CBC. Zasahující hasiči na místě odhalili unikající kapalinu z motoru.

30.září 2017 v 19:03, příspěvek archivován: 01.října 2017 v 16:24

VIDEO: Engine failure halfway over the Atlantic Ocean #airfrance #airfrance66 #AF66 #birdstrike possibly https://t.co/ETAFw2WIDR

Pro zobrazen? videa mus?te m?t zapnutou podporu JavaScriptu

Engine failure halfway over the Atlantic Ocean #airfrance #airfrance66 #AF66 #birdstrike possibly https://t.co/ETAFw2WIDR

Letoun s 520 lidmi na palubě mířil z Paříže do Los Angeles. Poté, co se mu rozpadl přední kryt jednoho z motorů, letadlo přistálo na vojenské letecké základně Goose Bay na severovýchodě Kanady (viz záznam na Flightradar24.com). Airbuse 380 je schopen letět i se dvěma nefunkčními motory, samozřejmě za cenu snížené manévrovatelnosti a doletu.

30.září 2017 v 18:10, příspěvek archivován: 01.října 2017 v 16:41

Air France engine blown over the Atlantic Ocean. Trip was from Paris to USA. Emergency landing in Canada.#abc7eyewitness https://t.co/73r5RRf7D0

Na snímcích poslaných pasažéry stroje na Twitter je patrné velké poškození přední části motoru. Příčina není zatím známa. Během přistání se odlomilo od motoru ještě několik součástek, například lopatky kompresoru, který vhání vzduch do proudového motoru.

30.září 2017 v 18:55, příspěvek archivován: 01.října 2017 v 16:26

Les passagers du vol #AF66 Paris - Los Angeles du jour vont se souvenir de leur voyage longtemps ! @airfrance https://t.co/PBuM2kXexR

Samotné odtržení krytu motoru popisují pasažéři jako „hlasité bouchnutí následované vibracemi“.

Air France poslala na kanadskou základnu své techniky a další personál, který pomohl malému kanadskému letišti zvládnout velký nápor cestujících. V letadle cestovalo 496 pasažérů a 24 členů posádky. Jelikož letiště není vybaveno schody kompatibilními s A380 ani kapacitou pro odbavení takového množství cestujících, zůstali pasažéři v letadle celkem skoro 24 hodin až do příletu náhradních letadel společnosti Air France. Poté z letadla vystoupili pomocí jednoduchých schodů určených pro jiné letadlo, což naznačuje, že schody nebyly hlavním důvodem, proč zůstali pasažeři na palubě (informace o schodech pochází z diskuzí na Twitterua nepodařilo se ji ověřit).

01.října 2017 v 09:11, příspěvek archivován: 01.října 2017 v 16:33

@RickEngebretsen @TomPodolec @flightradar24 @airfrance @AFnewsroom After 23-hours on board, we are finally allowed to leave and board the bus. Which will take us to another plane to go home. https://t.co/JPYoWonWn8

Příčina incidentu zatím není známá. Z dostupných informací lze říci, že piloti i další personál zvládli nepříjemnou situaci ve vzduchu bez pochybení a nedošlo k ohrožení lidských životů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

WD MyPassport SSD
Gigabajt za pět sekund. Externí 1TB SSD se vejde do kapsičky u košile

Maličký lehoučký externí disk s elektronickou pamětí pojme až 1TB dat a ukládat i číst je můžete extrémně vysokou rychlostí. Vyzkoušeli jsme nový WD MyPassport...  celý článek

Test Boeingu 747 přestaveného na hasicí letoun
Největší hasičské letadlo světa nyní zasahuje v Kalifornii

Boeing 747 patří mezi největší letadla světa a má za sebou nejednu nelehkou službu. Jeho speciální verze již několik let zasahuje u velkých požárů.  celý článek

Paul Otellini
Zemřel Paul Otellini, bývalý šéf, který upevnil pozici Intelu

Ve věku 66 let zemřel Paul Stevens Otellini, bývalý ředitel americké společnosti Intel. Ve firmě pracoval od roku 1974, od roku 1998 byl v jejím vedení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.