Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Podívejte se do luxusních útrob obřího A380, který zavítal do Prahy

  19:19aktualizováno  19:19
První prázdninový den do Prahy na několik hodin přiletěl obří dopravní letoun Airbus A380 v barvách společnosti Emirates. Neodolali jsme a prohlédli si vnitřek stroje, který v maximální konfiguraci pojme až osm set cestujících.

Přílet největšího letounu se neobešel bez patřičné pozornosti. Tým Slow TV toho využil k oficiálnímu startu projektu, který přináší nepřerušovaný 24hodinový stream z runwaye ruzyňského letiště. Sledovat jej můžete zde. Na Playtvak.cz najdete i záznam příletu a odletu Airbusu A380.

Podařilo se nám i proniknout na palubu stroje a natočit tak pro vás interiér, který ukazuje, jak se cestuje v běžné třídě i v té nejluxusnější.  

Vzdušný koráb Airbus A380

Letoun s rozpětím 79,8 metru, délkou 72,7 metru a výškou 24,1 metru pohánějí motory GP7200 od Engine Alliance, což je společný podnik firem GE a Pratt & Whitney. Dolet může mít až 15 tisíc kilometrů s maximální rychlostí kolem 1 050 km/h.

Fotogalerie

Na dvě paluby A380 se v tomto provedení vejde kolem 500 cestujících (záleží na konfiguraci pro konkrétní délku letu), ale velikost letadla umožňuje maximální kapacitu až 800 pasažérů.

Hlavní paluba začíná luxusním sociálním zařízením a první třídou, kde je k dispozici 14 míst v rozestavění 1-2-1 pro cestující vyžadující dostatek soukromí. Následuje sekce business s uspořádáním 2-4-2, na jejímž konci je za přepážkou bar.

Druhá paluba je určena turistické, či chcete-li ekonomické třídě, a je propojena s pilotní kabinou. Tato sekce má uspořádání 3-4-3.

Na starší infografiku A380 se můžete podívat zde.

A ještě pro připomenutí středečního přenosu přikládáme zkrácený záznam z odletu Airbusu A380. Celý záznam příletu a odletu můžete vidět na SlowTV. Playtvak.cz:




Nejčtenější

Okamura má na fotce z posilovny přifouknuté svaly. Jak poznat fotomontáž

Ukázka nepovedené fotomontáže z posilovny. Mřížka v pozadí ukazuje, k jakému...

Předseda SPD se na svém oficiálním profilu na Facebooku pochlubil fotkami z posilovny. Komentátoři si všimli, že fotka...

Hlavního strážce před rakovinou známe už 40 let. Ale neumíme ho využít

Bílkovina p53 se váže na snímku k DNA (oranžová šroubovice nahoře), aby...

Gen, který hraje nejdůležitější roli v boji proti rakovině, známe už desetiletí, ale v moderní cílené léčbě se...



V kanceláři i v obchodě. Ultrazvuk nám píská do uší, následky jen tušíme

Poslech vysokofrekvenčního pískání může být mnohým lidem nepříjemné.

Mnozí z nás, aniž by to věděli, jsou denně i několik hodin vystaveni pískotu na hranici slyšitelnosti lidského ucha. V...

Má po světě 76 pomníků. V ČR je ale „Osvoboditel sedláků“ neznámý

Před 100 lety zemřel Osvoboditel sedláků Hans Kudlich

7. října 1848 byl rakouským Říšským sněmem schválen zákon o zrušení roboty, jehož návrh v červenci téhož roku podal...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Další z rubriky

Revoluce v ČSA: letadlo, které vyjíždělo z dráhy a přistávalo s padákem

TU-104 A ČSA ve zbarvení po roce 1960.

Před 60 lety v Praze poprvé přistál proudový letoun s československou imatrikulací. Slavné TU-104 vstoupilo do služeb...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Musk získal povolení na stavbu tunelu pro část potrubní pošty pro lidi

Hyperloop Transportation Technologies

Projekt Hyperloop, který má posílat lidi v kapslích v nízkotlakovém potrubí, ještě nikdy nebyl tak blízko realizaci.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.