Prozkoumejte v mapách Googlu letoun A380 od pilotní kabiny po koupelnu

aktualizováno 
Na mapách od Googlu je prostřednictvím služby StreetView k dispozici pohled do vnitřností jednoho z největších komerčních dopravních letadel současnosti Airbusu A380 letecké společnosti The Emirates.

Emirates dosáhly úspěchů i díky standardu svých služeb. Zejména v ekonomické třídě dnes mají cestující od aerolinky často až přehnaná očekávání, přesto se firmě daří držet image prémiové aerolinky, s kterou lze letět za dobrou cenu. Emirates například jako první zavedly telefonování na palubě nebo monitory se zábavním programem v každé sedačce i v ekonomické třídě. A právě úspěch služeb Emirates přinutil i další dopravce své služby zlepšit. | foto: Google/Emirates

Oku speciální kamery společnosti Google zůstalo z obřího letounu A380 skryto jen málo. Zájemci tak mohou prozkoumat dvě paluby stroje podívat se i do pilotní kabiny. Zaujmout vás může například pohled do koupelny nebo na nabídku palubního baru.

Data pro StreetView byla pořízena v květnu 2013 na dubajském mezinárodním letišti. Je to patrně poprvé, co bylo takto pro Google letadlo nasnímáno. Umožnil to doplněk, který do jinak "venkovní" služby StreetView umožní přidat i vnitřek budov.

Mezinárodní letiště v Dubaji

Mezinárodní letiště v Dubaji

Airbus A380

Letoun s rozpětím 79,8 metru, délkou 72,7 metru a výškou 24,1 metru pohánějí motory GP7200 od Engine Alliance, což je společný podnik firem GE a Pratt & Whitney. Dolet může mít až 15 tisíc kilometrů s maximální rychlostí kolem 1 050 km/h.

Na dvě paluby A380 se v tomto provedení vejde kolem 500 cestujících (záleží na konfiguraci pro konkrétní délku letu), ale velikost letadla umožňuje maximální kapacitu až 800 pasažérů.

Hlavní paluba začíná luxusním sociálním zařízením a první třídou, kde je k dispozici 14 míst v rozestavění 1-2-1 pro cestující vyžadující dostatek soukromí. Následuje sekce business s uspořádáním 2-4-2, na jejímž konci je za přepážkou bar.

Druhá paluba je určena turistické, či chcete-li ekonomické třídě a je propojena s pilotní kabinou. tato sekce má uspořádání 3-4-3.

Na starší infografiku A380 se můžete podívat zde.

Autor:

Nejčtenější

Tom Cruise: Vypněte funkci vylepšení pohybu na svých televizorech

DO KINA: Tom Cruise a Úžasňákovi budou znovu zachraňovat svět

Tom Cruise na svém twitterovém účtu nabádá filmové fanoušky k vypnutí funkcí pro vylepšení vykreslení pohybu při...

Exekutoři varují před vakce.net. I bez objednávky hrozí exekucí

Exekuce

I nedokončený nákup na e-shopu s velice levným zbožím může vést k soudní exekuci. Naštěstí jen smyšlené, jak se...

Raketa Falcon 9 neúspěšně přistála do moře, náklad ale letí dál k ISS

Nepovedené přistání Falcon 9

Porucha hydraulického čerpadla znemožnila přistání nosného stupně rakety Falcon 9. Přistál, či spíše spadl, do moře...

Žádná speciální jednotka se bez něj neobejde. Zkusili jsme noční vidění

Zkouška noktovizoru LPNVG (Low Profile Night Vision Goggle) s označením...

Neobešlo by se bez nich ani dopadení Bin Ládina. Brýle pro noční vidění používají speciální jednotky po celém světě....

Neuvěřitelný článek? Skandál? Možná jste naletěli na satiru. Jako my

Na satirický článek může nalétnout kdokoli...

Co je pro jednoho očividný vtip a povedená satira, může být pro druhého věrohodný článek. Stačí, když zapadá do...

Další z rubriky

Z bombardéru udělali letoun pro cestující a ti museli lézt po žebříku

Historie první československé letecké továrny Letov se začala psát 9. prosince...

Historie první československé letecké továrny Letov se začala psát 9. prosince 1918. Vznikla zde řada zajímavých typů...

Malý letoun z Otrokovic, který dobyl velký svět. Legendární Zlin Trener

Zlin Z-326M Trener Master v maďarských barvách

Zlin Trener je na první pohled nenápadný letoun, jehož sláva obletěla celý svět. A to hned několikrát, v tomto případě...

Nové implantáty dovedou zlepšit paměť, ale nesmí se k nim dostat hacker

DBS

Elektronické implantáty by mohly podle neurovědců již v příštím desetiletí pomáhat vylepšovat paměť, zejména pacientům...

Najdete na iDNES.cz