Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Syrští hackeři vyřadili web mezinárodní satelitní stanice al-Džazíra

  23:02aktualizováno  23:19
Skupina kyberútočníků al-Rashedon svůj čin označila za "odpověď na pozici stanice al-Džazíra proti lidu a vládě Sýrie." Anglická i arabská verze stránek jsou mimo provoz.

Hacknuté stránky anglické verze satelitní TV stanice al-Džazíra

Internetové stránky katarské zpravodajské televize al-Džazíra napadli hackeři podporující vládu syrského prezidenta Bašára Asada.

Al-Džazíra

Satelitní zpravodajská televize byla založena v Kataru v roce 1996 krátce po uzavření arabské sekce BBC. Televizní stanice byla od začátku financována katarským šejkem Hamad bin Khalifem a společnost vedl bývalý ministr informací Kataru, ovšem stanice si striktně zachovává svou novinářskou nezávislost, na které si velmi zakládá. Nezávislost na státu Katar byla částečně zpochybněna na základě uniklých vládních depeší z WikiLeaks.

Mezinárodní význam získala i díky důkladnému pokrytí konfliktu v Iráku. Od roku 2006 je dostupná i anglická verze. O objektivitě zpravodajství z událostí spojených s tzv. arabským jarem se pochvalně vyjádřili novinári i politici.

zdroj: Wikipedia.org, TIME, Guardian

Na potvrzeném twitter kanálu al-Džazíra funguje dále, o útoku se nezmiňuje

Na potvrzeném twitter kanálu al-Džazíra funguje dále, o útoku se nezmiňuje

Důvodem byla podle agentury Reuters údajná podpora televize "ozbrojeným teroristickým skupinám a šíření lží a vymyšlených zpráv".

Na arabském webu (http://www.aljazeera.net/)zpravodajského) zpravodajského kanálu se objevila syrská vlajka a prohlášení odsuzující al-Džazíru za její "postoje proti syrskému lidu a vládě". Podle syrských opozičníků za útokem stáli lidé loajální k Asadovu režimu. Anglické stránky (www.aljazeera.com) byly několik hodin nedostupné, na jejich opravě se pracuje (v době dokončení článku vracely občasně http kód 403 - "vstup zakázán").

K útoku se přihlásila skupina al-Rashedon (v překladu: "ti, kteří jsou vedeni"), pravděpodobně podporující současný syrský režim. "O téhle skupině jsem předtím neslyšel," řekl Guardianu saúdský novinář, "předchozí útoky ale na al-Džazíru směřovaly ze strany syrské kyberarmády."

Nevděčná úloha nezávislé arabské televize

Al-Džazíra se povstáním v arabských zemích věnuje zevrubně a Katar, kde sídlí, je jedním z mála států v oblasti vedených sunnity, který se veřejně postavil za syrské povstalce.

Celosvětová dostupnost televizní (satelitní) stanice a její prominentní postavení při mezinárodním zpravodajství především z oblasti Blízkého východu přinesla al-Džazíře problémy už na jaře. Kvůli údajně nevyváženému zpravodajství o konfliktu v Syrii opustili řady stanice tři reportéři.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Homepage bankovnictví Servis24.
Uživatelé Servis24 hlásí omezení dostupnosti, nebude to prý trvat dlouho

Elektronické bankovnictví České spořitelny se dnes potýká se zhoršenou dostupností služeb pro některé klienty.  celý článek

Severní Korea odpálila další mezikontinentální balistickou raketu a uvedla, že...
YouTube zastavil propagandistický kanál Severní Koreje. Analytikům chybí

YouTube se rozhodl zablokovat kanály „Stimmekoreas“ a „Uriminzokkiri”, které sloužily Severní Koreji k šíření propagandy,  celý článek

Smajlíky mohou komunikaci zrychlit, ale také způsobit nedorozumění.
Internetový smajlík slaví 35 let. Podívejte se, které kandidáty porazil

Původně měl usměvavý smajlík :-) označovat každou zprávu, která není myšlena vážně, zatímco zamračeným emotikonem :-( měly být označeny ostatní zprávy....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.