OBRAZEM: Zakázané ovoce pod mikroskopem. Alkohol umí nádherně kreslit

16:25aktualizováno  16:25
Mikroskop ukazuje alkoholové nápoje tak, jak jste je dosud neviděli. Vědci z Floridské státní univerzity nafotili tisícinásobné zvětšeniny koktejlů a drinků. Ač se tomu těžko věří, jde údajně o původní, neupravované barvy.

Ve spolupráci s Floridskou státní univerzitou, respektive její chemickou katedrou, prodává tyto zvětšeniny ve vysokém rozlišení americká firma BevShots. Fotky jsou pořízeny po krystalizaci nápojů, právě krystaly pak díky různým odrazům a průchodům polarizovaného světla dávají snímkům jejich jedinečnou barevnost. Ke snímání je použit standardní mikroskop s připojeným speciálním fotoaparátem.

S nápadem na prodej zvětšených mikroskopických snímků přišel výzkumník Michael Davidson, který snímal například DNA, vitaminy nebo organické sloučeniny. Ve spolupráci s výrobcem kravat dokonce prodával kravaty s různými vzorky pod mikroskopem.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Nákres zubů a fragmentu spodní čelisti megalosaura, objevené roku 1797 ve...
Jak byl nalezen první dinosaurus

V roce 1797 byl objeven první dinosaurus, který se dočkal oficiálního popisu, i když to trochu trvalo.  celý článek

Rekonstrukce hrobky Bj 581 v době archeologických vykopávek na konci 19....
DNA ukázala, že vikingský „válečník“ byl ve skutečnosti žena

Ve slavném vikingském hrobě neležel muž, ale žena, tvrdí závěry provokativní studie. Podle některých je čas přehodnotit představy o roli žen ve vikingské...  celý článek

Řidička srazila losa na silnici mezi Přední Výtoní a Frýdavou.
Losi jsou v Česku už doma. Pokud je řidiči nevyhubí