Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pojďte k nám za desítky milionů. Amazon lanaří youtubery pro svůj Twitch

aktualizováno 
„Switch to Twitch“ (pojďte na Twitch), nabízelo by se, že našeptává Amazon úspěšným youtuberům. Láká je na svou rozvíjející se konkurenční platformu Twitch a slibuje nemalé peníze. Buduje tak první seriozní konkurenci proti gigantu YouTube.

Bitva technologických gigantů pokračuje. | foto: Fotomontáž Tomáš Hegedüš, Flickr (The U.S. Army)

Korporátní giganti Amazon a Google vedou záškodnickou válku už delší dobu. Symbolem jejich sváru jsou digitální asistentky, ovšem kromě toho bojkotují výrobky druhé strany nebo videa na svých zařízeních. Konkurenční boj na nejvyšší úrovni se nyní začíná přesouvat i na novou frontu: videoportály.

Holding Alphabet (mateřský konglomerát Googlu) disponuje největší současnou videoplatformou: YouTube. Jeho neochvějným postem videojedničky má Amazon v plánu otřást, a to skrze službu Twitch, kterou dostal pod svá křídla před čtyřmi lety.

Z hráčského webu na YouTube II.

Uživatelskou základnou platformy Twitch jsou hráči, kteří zde streamují hraní počítačových her. Pověst a vizuál stránky byl proto do akvizice Amazonem v roce 2014 ryze hráčský a přitahoval i velmi úzkou a specifickou skupinu lidí. Ovšem zaměření služby se neustále rozšiřuje a dnes tu najdete řadu jiných videí: od kulinářství, přes malování obrazů po každodenní vlogy. A Amazon chce rozjet videokolotoč ve velkém.

Rekordní akvizice Amazonu: za 970 milionů dolarů koupil službu Twitch

Podle reportu agentury Bloomberg nabídl Twitch nejznámějším youtuberům kontrakty v řádech milionů dolarů, pokud přejdou na jejich službu. Údajně hovoří i s celebritami a jinými umělci, od Gigi Gorgeous po Willa Smithe (který se chystá na bungee jumping z vrtulníku nad Grand Canyonem).

Hovoří se o prvních, kteří finančním svodům Amazonu neodolali. Na Twitchi najdete hrát GuitarHero Tannera Braungardta, amerického prankstera s více než 4 miliony odběratelů na YouTube. Na nabídku platformy kývla i Národní basketbalová asociace, která bude streamovat některé zápasy. Další budou zřejmě následovat.

Kdo se nejvíc vzpírá reklamě?

Twitch sice za obrem YouTube ve sledovanosti zaostává, tvůrcům ovšem nabízí jiné výhody. Od jiných než reklamních zisků v podobě předplatného, po angažovanou live komunitu, která videa sleduje online. V tomto ohledu Twitch YouTube jednoznačně předčí.

Navíc má oproti YouTube jednu velkou výhodu. Většinovým publikem jsou mladí chlapci a muži, které reklama často míjí, protože se častěji než jiné skupiny obyvatel různými nástroji vyhýbají reklamě a méně sledují televizi. Pokud chce tedy firma prezentovat produkt této cílové skupině, Twitch nabízí mnohem výhodnější oslovení. „Existuje několik značek, které se velmi zajímají o oslovení hráčské komunity,“ cituje Bloomberg Justina Wardena, šéfa marketingové agentury Ader Inc.

Herní „televizi“ Twitch sleduje více lidí než CNN

Cíle nemá Amazon nízké: report Bloombergu s odvoláním na tři přítomné informoval o nedávném sezení, kde šéf Twitche Emmett Shear oznámil za cíl miliardu dolarů z prodeje reklam - tedy dvojnásobek současného. Mezi výhody tzv. každodenních youtuberů řadí Amazon i product placement. Tedy že youtuber (tedy twitcher) natočí video o rozbalování zboží a do linku pak dá odkaz na produkt na Amazonu.

YouTube se samozřejmě brání a svým současným hvězdám nabízí údajně nemalé peníze za to, pokud svůj obsah nebudou sdílet i s konkurencí. Kvůli problémům, jako je omezování obsahu nebo neustálé upravování řadícího algoritmu, ovšem řada méně známých osobností hledá plnohodnotnou náhradu. Amazon se nyní snaží, aby ji viděli v Twitchi.

YouTube nemůže zaplatit všem a s případným masivním přelivem je proto možné, že s malými rybami odejdou i velké, byť se to nyní může zdát jako sci-fi. Jednou však možná Google zalituje, že se při akvizici Twitche nesnažil více a nespojil službu se svým YouTube. Při dalším soupeření o sportovní síť televize Fox, kde mezi zájemci jsou právě i Amazon a Alphabet, tak možná budou padat závratné sumy.



Nejčtenější

Vyřešil jsem nejslavnější záhadu, tvrdí devadesátiletý britský matematik

Britský matematik Michael Atiyah (2018)

Britsko-libanonský matematik Michael Atiyah tvrdí, že našel důkaz jednoho z nejslavnějších nevyřešených matematických...

Zelená Sahara, o hodinu delší den a rozpad Afriky. Co čeká naši planetu?

Budoucnost

Na základě současných poznatků dokážou vědci odhadnout, co se stane v daleké budoucnosti. Připravili jsme pro vás výběr...



Lákavá návnada. Jak se ruská agentka přibližovala k Trumpovi

Marija Butinová (19. 7. 2018)

Vyšetřování vlivu Moskvy na poslední americké volby se dostalo k zajímavému odhalení. Ruská agentka se podle něj...

Pohozeni v jednom hrobě. Po 400 letech vracíme dívce a chlapci tvář

Odhalení podoby dvou chlapců a devčete

Na začátku byla náhoda. Stavba rodinného bazénu u domku v Táboře odhalila kosterní pozůstatky tří lidí. V těchto dnech,...

Po 50 letech se poletí k Měsíci, vesmírným turistou bude japonský miliardář

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude...

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude japonský miliardář Júsaku Maezawa....

Další z rubriky

Twitter vrátí uživatelům možnost chronologického řazení příspěvků

Ilustrační snímek

Twitter dostal rozum a jako sociální síť, která vyniká aktuálními příspěvky, vrátí možnost chronologického řazení...

YouTube končí s herní aplikací. Jako konkurence Twitche se neosvědčila

Herní podstránka YouTube.

YouTube se po třech letech rozhodl, že skončí s aplikací YouTube Gaming, která měla konkurovat streamovací aplikaci...

Vyhledáte v čínském Googlu „Tibet“? Režim se to dozví a sníží vám skóre

Čínská vlajka před budovou firmy Google v Pekingu

Čínská verze Googlu bude odpovídat požadavkům tamního režimu. Má proto (podle informací serveru Intercept) sbírat data...

Najdete na iDNES.cz