Internetový gigant Amazon.com se chystá vstoupit na dynamický čínský trh, k čemuž mu má pomoct koupě předního čínského internetového prodejce Joyo.com, za který zaplatí zhruba 75 milionů dolarů (1,9 miliardy korun).
Joyo.com se stane sedmou globální stránkou Amazonu. Firma se zaměřuje na prodej knih, hudby, filmů a hraček a je známa tím, že nabízí svým zákazníkům výrazné slevy. Analytici agentuře Reuters řekli, že akvizice v Číně souvisí se snahou Amazonu udržet si rychlý růst tržeb. Největší světový prodejce na webu vykázal v červenci nepřesvědčivé finanční výsledky posledního čtvrtletí a upozornil, že růst se mu nyní zpomaluje a slevy omezují ziskovost.
To neplatí o Joyo, jejíž tržby prudce rostou. Za celý letošní rok by se měly zdvojnásobit z loňských 160 milionů jüanů (asi 320 milionů korun).
Zdroj: ČTK
Související odkazy: