Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Američané znají z televize: zázračné HD sluneční brýle zlepší zrak

aktualizováno 
USA (Od zvláštního zpravodaje Technet.cz) - Lepší barvy, vyšší kontrast a vidění ve vysokém rozlišení slibují "HD brýle", které se v Americe prodávají na internetu, v TV i v lékárnách. Člověku se nechce věřit vlastním očím. Parazitování šejdířů na technologických novinkách ale není nic nového.

HD brýle slibují pohled na svět ve vysokém rozlišení. Nabízejí obyčejný žlutý plast. | foto: Pavel Kasík, Technet.cz

Co HD brýle slibují? Bezmála dokonalé sluneční brýle:

  • "HD Vision vám přinese kontrast a jasnost, jakou jste dosud nepoznali!"
  • "Zlepší váš zrak!"
  • Moderní "evropský" vzhled
  • "Jako HD televize, také HD brýle přinášejí lepší zážitek..."

Za zhlédnutí rozhodně stojí i dvouminutová reklama: "Wow, chápu, proč se jim říká HD brýle, všechno je tak jasné."

HD brýle - proměňte běžný zrak v HD zrak...

HD brýle - proměňte běžný zrak v HD zrak

A co chudák zákazník za deset dolarů skutečně dostane? Obyčejné plastové sluneční brýle s oranžovo-žlutým nádechem. Jak fotografové vědí, žlutý filtr skutečně zlepší kontrast, ovšem rozhodně nezvýší "rozlišení", tedy kolik odlišených obrazových bodů jste schopni vnímat.

Brýle také nejsou polarizační, na což si ostatně reklama dává pozor, a místo o polarizaci mluví v oficiálních materiálech o neurčitém "odstínění odlesků". Polarizaci pak zmiňují jen pochvalné komentáře v diskusích a "uživatelských" recenzích. O jejich autentičnosti si myslíme své.

HD brýle jsou k dostání i v lékárně s rozšířeným sortimentem v centru San Francisca

HD brýle jsou k dostání i v lékárně s rozšířeným sortimentem v centru San Franciska

Historie se opakuje

Když se koncem 19. století stala Amerika kolébkou elektrické revoluce s Edisonem, Teslou a Bellem v čele, vyrojil se bezpočet chytráků, kteří si přišli na slušné peníze prodejem "zázračných magnetických (doplňte libovolný předmět denní potřeby)". Pojmy spojené s elektřinou a magnetismem byly neuchopitelné a nesrozumitelné, ale magické a přitažlivé. Každý chtěl být součástí nové technologie.

HD brýle nejsou vyslovený podvod. Jen šikovná manipulace zmatených spotřebitelů a geniální parazitování na pojmu HD, který je na zákazníky posledních pár let tlačen horem dolem. Televize s vysokým rozlišením jsou na první pohled fascinující, a tato fascinace evidentně dává vlastní život mýtu jménem "vysoké rozlišení". Toho se pak chopí schopní podnikatelé, kteří si dokážou ospravedlnit, že lidem vlastně dávají to, co po nich lidé chtějí.

Podle nás jde o nádherný příklad pověstné technologie A. C. Clarka, technologie "natolik pokročilé, že ji nelze rozpoznat od magie." A kde je magie, tam se objeví i spousta šarlatánů s magickým práškem z rozemleté křídy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Paul Otellini
Zemřel Paul Otellini, bývalý šéf, který upevnil pozici Intelu

Ve věku 66 let zemřel Paul Stevens Otellini, bývalý ředitel americké společnosti Intel. Ve firmě pracoval od roku 1974, od roku 1998 byl v jejím vedení.  celý článek

„Počítačovou evolucí“ vytvořený návrh křídla pro Boeing 777. Podobné uspořádání...
Počítač navrhl křídlo pro Boeing 777. A je už na pohled jiné

Konstruktéři si nechali od počítače od základu navrhnout nové křídlo pro Boeing 777. Výsledný návrh je lehčí než dnešní konstrukce a ve vnitřku skrývá prvky,...  celý článek

Audi A8 je první vozidlo, které nabídne autonomní řízení třetí úrovně. Jednotku...
Nový počítač od Nvidie zcela nahradí řidiče. Objeví se příští rok

Mnichov (Od zpravodaje Technet.cz) Společnost Nvidia představila na konferenci GTC Europe první superpočítačový systém zabudovatelný do automobilu, který bude schopen zcela nahradit (a vynechat)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.