Američtí homosexuálové mají rádi nové technologie

Podle výzkumu americké agentury Forrester patří homosexuálové mezi příznivce nových technologií, častěji používají internet a vlastní technologické hračky jako MP3 přehrávače nebo mobily podporující wap.

Podle výzkumu americké agentury Forrester patří homosexuálové mezi příznivce nových technologií, častěji používají internet a vlastní technologické hračky jako MP3 přehrávače nebo DVD přehrávače.

Výzkum byl prováděn na vzorku 6 000 domácností ve Spojených státech a k homosexuální orientaci se přihlásilo 5 % mužů a 2 % žen. Z hlediska postoje k technologiím se tato skupina respondentů zásadně odlišovala od heterosexuálních dotázaných.

Poznámka ke statistice a interpretaci dat

Statistika se zabývá velkými soubory jednotek a veškeré její závěry jsou pravděpodobnostního rázu. Pokud tedy budeme uvádět, že homosexuálové jsou častěji on-line, pravděpodobněji vlastní DVD přehrávač, MP3 přehrávač a mobil s přístupek internetu než heterosexuálně orientovaní, neznamená to, že každý, kdo naplňuje tuto charakteristiku, je homosexuálně orientovaný. Tento výrok znamená, že ve velké skupině lidí (nejméně stovky nebo tisíce) pravděpodobně najdete více homosexuálů, kteří vlastní technologické novinky, než heterosexuálně orientovaných. Následující závěry rozhodně nevypovídají o jedincích, jen o skupinách uživatelů a charakterizují je z hlediska jejich převládajících postojů.
Je třeba brát v úvahu také fakt, že sexuální orientace nepatří k typu údajů, které o sobě respondenti výzkumů rádi prozrazují.
 
Homosexuálové patří mezi technologické pionýry

Gayové a lesbičky jsou častěji on-line než ostatní. Pro muže je rozdíl 80 a 70 %, zatímco u žen pouze 76 a 69 %. Ve využití broadbandu je homosexualita také rozlišující faktor: homosexuálové mají širokopásmové připojení o třetinu pravděpodobněji než heterosexuální populace.

Jako první se vydali na internet (29 % homosexuálů je na internetu déle než sedm let, zatímco u heterosexuálně zaměřených respondentů nejde o víc než 18 %). Častěji nakupují on-line (63 % homosexuálů oproti polovině heterosexuálů), investují a zamlouvají dovolené. Souvisí to také s faktem, že domácnosti homosexuálů mají v USA větší příjem, přesto se ale jejich chování vzhledem k technologiím statisticky významně liší. Vyšší procento homosexuálů, kteří jsou on-line, studie vysvětluje celkem prostě: mají menší příležitost k seznámení v reálném světě, zatímco virtuální jim nabízí možnost se hledat na specializovaných fórech. Co se týče navštěvovaných internetových stránek, vedou u nich stránky přímo věnované gayům a dále weby věnované zábavě nebo módě.
Velmi rychle se přizpůsobují novým pravidlům chování na webu. Častěji si také pořizují elektronické hračičky, jako jsou MP3 přehrávače, mobily s wapovým prohlížečem internetových stránek, DVD přehrávače nebo digitální videorekordéry. Gayové a lesbičky také častěji souhlasí s výroky "Chci ohromit ostatní svým životním stylem", "Pořád hledám nové způsoby, jak se bavit", "Rád předvádím svůj životní styl a vkus". Více se také hlásí k optimismu, co se týče technologií.
Pro homosexuální uživatele hraje důležitou roli ve výběru elektroniky design a značka: dvakrát častěji vlastní počítače značky Apple.