Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Po půl roce má hudební služba Apple Music deset milionů uživatelů

  18:38aktualizováno  18:38

Apple Music bude vážnou konkurencí pro Spotify, Google Music a částečně i Tidal. | foto: Apple

Služba pro streamování hudby Apple Music podle serveru Financial Times překročila za šest měsíců provozu hranici deseti milionů uživatelů. Pro srovnání, konkurenční švédské firmě Spotify se desetimilionového mezníku podařilo dosáhnout až za šest let fungování. Poptávka po poslechu hudby z internetových serverů za paušální poplatek se ale v poslední době prudce zvyšuje.

Apple uvedl do provozu svou streamovací službu loni v červnu ve více než stovce zemí světa. Při současném tempu růstu by se mohla Apple Music stát největším digitálním hudebním servisem už v roce 2017, řekl listu analytik Mark Mulligan z výzkumné firmy Midia Research.

Spotify začala prudce expandovat v roce 2014. Loni v červnu měla 20 milionů stálých platících uživatelů z celkového počtu 75 milionů posluchačů za měsíc a tento počet se podle analytiků ve druhém pololetí dál zvýšil.

Streamování se stává dominantním způsobem konzumace digitální hudby na úkor stahování, které převládalo v předešlých letech. Podle údajů agentury Nielsen Music se celkový počet stažení hudebních alb v USA v roce 2014 snížil o devět procent a stahování jednotlivých písní se propadlo o 12 procent. Naproti tomu počet streamovaných titulů narostl o 50 procent.

Více z rubriky Krátké zprávy ZDE

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
PRŮZKUM: Pamatujete si na trapasy českých politiků na sociálních sítích?

Pomozte nám s přípravou článku o tom, jak čeští politici vystupují na sociálních sítích. Vaše odpovědi využijeme při tvorbě článku o českých politicích na...  celý článek

Přívěšek pro sledování polohy Samsung Connect Tag
Samsung přichází se svým prvním sledovacím zařízením na bázi NB-IoT

Samsung mezi svými IoT zařízeními přivítal první senzor na sledování polohy Samsung Connect Tag.  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.