Apple nabírá uživatele Windows novou reklamní kampaní za 50 miliónů dolarů

  • 39
Apple není se svým zhruba pětiprocentním podílem na trhu operačních systémů příliš spokojen. Proto spouští novou reklamní kampaň, jež má za úkol přetáhnout uživatele Windows k operačnímu systému MacOS. Zadaří se?

Apple počátkem tohoto týdne nastartoval svoji novou reklamní kampaň, do které hodlá investovat 50 miliónů amerických dolarů. Cíl - ukázat uživatelům, že počítače Apple s operačním systémem MacOS mají navrch ve srovnání s PC osazenými OS Windows. Kampaň s názvem "Real People" - "Skuteční lidé" - bude největší od roku 1998. Tehdy běžela iMac s procesorem Power PC G4celosvětová "Think Different" - "Mysli jinak".

Nastávající kampaň Real People staví na příbězích uživatelů zběhlých ze "světa Windows" k Macům. V reklamních spotech celkem osm (konečně spokojených) uživatelů sděluje, co se změnilo po jejich přechodu od Microsoftu k Apple.
Další částí kampaně je ukázka praktičnosti počítače s Windows a MacOS. V Apple Storech (prodejnách Maců) budou srovnávány Windows se systémem společnosti Apple - na zákazníkovi zůstane, aby posoudil který z operačních systémů je lepší.
Na stránkách Apple najde nyní každý uživatel souhrn důvodů, proč je lepší přejít na Mac. Spolu s bodovým zdůvodněním jsou k nalezení také nejčastější otázky, které by mohly trápit potenciální uživatele Maců, a jejich následné zodpovězení.
Reklama bude k vidění na webu, v tisku i TV.

Apple má v současné době zhruba pět procent trhu s operačními systémy. Toto číslo by společnost ráda zvýšila, vzhledem k přesycenosti trhu se bude snažit přetáhnout uživatele OS Windows. To by nemuselo být až tak nereálné. Apple má stabilní operační systém MacOS X, s příchodem nové verze vyvíjené pod kódovým označením "Jaguar" (screenshot zde) se očekává další příliv uživatelů. Krom systému může Apple nabídnout také výkonný Apple eMachardware a portfolio kvalitního uživatelského softwaru.

Společnost Apple byla ještě před pěti lety na prodej. O počítače s nakousnutým jablkem ve znaku, které před deseti, patnácti lety udávaly směr, nebyl přílišný zájem. V posledních letech je společnost v zisku a očekává se jeho průběžné zvyšování.

Velký zájem o počítače Apple potvrzuje fakt, že společnost přehodnotila svoji obchodní strategii ve prospěch uživatele. Apple také veřejnosti nabídla PC eMac - to bylo původně určené pouze do škol. Společnost v několika minulých letech překvapila veřejnost svým iBookem či iMacem. Jeho poslední typ byl představen na letošním veletrhu MacWorld - a znamenal opět velký posun v designu počítačů.