Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Automat na cigarety si zapamatuje tvář. Mladistvým nic neprodá

aktualizováno 
Japonci si potrpí na automaty na cokoliv. Naučili stroje poznat podle tváře věk kupujícího, aby ty na cigarety nepodaly své zboží mladistvým. Nastává věk G.Orwela

Automat na cigarety pozná z tváře věk klienta | foto: www.fujitaka.com

Zatímco Češi nadávají na Julíkovné a Cikrtné, japonský ministr zdravotnictví nařídil, že všechny automaty na cigarety musí obsahovat systém na rozpoznávání obličeje, a to od července 2008 . Není to maličkost, jedná se o 570 tisíc strojů na bezobslužný prodej tabákových výrobků.

Jak se automat rozhoduje

Zákazník se postaví před stroj tak, aby se viděl v zrcadle. Stiskne tlačítko. Automat zhotoví jeho fotografii, kterou vyhodnocuje. Pokud pozná pravidelného dospělého zákazníka, vydá požadované zboží po vhození mincí. U nového klienta vyhodnocuje obraz tváře, kdy se zaměřuje vrásky a další znaky stárnutí. Na základě analýzy stanoví plnoletost nakupujícího. Systém je funkční v 90% případů. U osob, které jsou sice plnoleté, ale vypadají mladě, požádá automat o řidičský průkaz stejně jako u mladistvých, kteří vypadají jako starší. Po ověření věku tedy stroj neobslouží nezletilé klienty. Naopak plnoletým prodá požadovaný tabákový výrobek. Novou tvář plnoletého klienta si zapamatuje.

V Japonsku mohou kouřit osoby po dosažení 20 let. Problém kouření v zemi vycházejícího slunce není tak palčivý jako v Česku, podíl kuřáků mezi sedmnácti a osmnáctiletými Japonci je 14% chlapců a 4% děvčat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výpadek Facebooku 11.10.2017.
Je snad konec internetu? Facebook i Instagram mají výpadky

Uživatelé v USA i jinde na světě hlásí nedostupnost sociálních sítí Facebook a Instagram.  celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.