Diskuze
Jde o sekundy. Bylo možné haváriím Boeingu 737-8 MAX zabránit?
Děkujeme za pochopení.
M34i12l72o81s21l97a48v 45D76i66v80i86š
Tak zjevně nebylo...
After the pilots turned off MCAS, the plane gained roughly 2,000ft over the next few minutes, but dived to the ground after the renewed succession of nose-down inputs from MCAS.
J37o50s89e76f 63V39o51s54i37c94k83y
Proc se v obou pripadech mluvi o nejakem "Rychlomeru" ? Vzdyt ten s tim nema vubec nic spolecneho ! Nebylo to nahodou "Vario" ?? To meri rychlost stoupani a klesani.
J40i82ř13í 13B41r62e59z58o88l95u72b42s79k62ý
Další co to vůbec nechápe...
T34o35m54á55š 61V86a32l45d93e88r
A zrovna piloti Lion Air hledali v příručce a hledali až spadli. Autor má poněkud jiné info.Doporučuji autorovi článku najít info o záznamu hovorů v kabině. Je novinář.
J29a43n 81M48a71j91e39r
A o následujících informacích není v článku není ani slovo (následují i se zdrojem), zajímal by mě názor na tyto obvinění Boeingu. Proč tam přidávali další stabilizátor? Jděte trochu do hloubky...
Zástupci americké společnosti podle The New York Times rychle pochopili, že nemají čas na vývoj nového úsporného letounu. Takový postup je drahý a zdlouhavý. Nový typ musí projít všemi testy a kontrolami Federálního úřadu pro letectví (FAA), nemluvě o drahém přeškolení pilotů.
Firma se tak rozhodla upravit stávající model 737 tak, aby létal úsporněji. Zároveň musela přesvědčit FAA, že je nový typ letounu podobný tomu stávajícímu, a není tak nutné přeškolovat piloty. To se firmě podařilo a úřad provoz nového letadla 737 Max schválil.
...
Piloti tak neměli tušení o tom, že motory letadla jsou výrazně jiné než ty, na které jsou zvyklí. Nevěděli ani, že motory jsou na křídle umístěné jinde než u 737. Nemluvě o změnách v řídicím softwaru. Nové motory totiž mohou způsobit, že se během letu přední část letounu zvedne podobně jako při vzletu. To vyřešili konstruktéři z Boeingu tak, že na přední část trupu nainstalovali senzor, který podle proudění vzduchu automaticky natočí vodorovné ocasní plochy letounu tak, aby příď stlačily dolů a letoun se vyrovnal. O tomto automatickém systému ovšem zřejmě piloti nevěděli.
J27i41ř97í 17B93r16e82z27o17l90u89b64s18k19ý
Co kdybyste se na to letadlo podíval a spočítal si počet stabilizátorů. Je tam pořád jenom jeden...Víte vůbec, co to je?
Ono se na to těžko reaguje, když napíšete z velké části domotanou a zkreslenou hloupost...
Jinak jednotlivé typy se upravují velice často. V roce 1984 přišel Classic,v roce 1993 přišel NG.
U B747 například poprvné v roce 1966, verze 200 v roce 1971, 1982 přišla verze 300, ta "nej" 400 přišla v roce 89. U všech docházelo ke změnám motorů, délky, rozpětí, trupu, váhy, doletu, kokpitu,...
V23í39t13ě96z98s75l18a61v 93K88o23š58ť10á42l
Zaměstnanci FAA:
"Nebezpečí selhání systému bylo jen jeden stupeň pod hranicí, která je označována za katastrofální, takže může vést k nehodě s větším počtem obětí. Ale ani úroveň nebezpečná, kterou byl ohodnocen, by však neměla umožnit, aby systém reagoval na údaje jenom z jednoho ze dvou senzorů měřících úhel náběhu, a tedy sklon nosu, i když má Boeing 737 MAX senzory dva. Přesto se tak stalo."
P26e75t50r 34Š79m12e62j31k35a27l
Nejsem pilot, jsem matematik...
Pochopil jsem, že tento typ letadla léta cca 2 roky a je vcelku používaný.
Proto by mě by zajímalo, kolikrát za ty dva roky došlo k podobným problémům bez jakýchkoliv následků, zda to bylo podrobně hlášeno piloty a pokud ano, tak proč všichni provozovatelé tohoto letadla nedostali včas přesné informace s metodikou postupu.
Prostě se mi zdá nepravděpodobné, že by k podobnému problému došlo jen 2x.
D59u48š78a69n 25R53a13j34n45i31n15e14c
Nedostali ? Boeing predsa má preškolovacie centrum kde sa tieto špecifiká preškolovali . je otázka čo ho tam poslal majiteľ lietadla . lebo zabezbečiť kvalitné preškolenie posádok nie je povinnosť výrobcu , ale dopravcu ! Povinnosť výrobcu je mať také školiace centrum a školiť .
PS. Koho povinnosť je u nás zabezpečiť preškolovanie vodičov kamionov a autobusov , lokomotív a aj lietadiel ....
Určite k takému problému neprišlo iba 2 x , ale možno 20 x , alebo aj 200 x , ale ostaní piloti to zvládli , lebo to vedeli vyriešiť .
Asi aj preto , že dnešné lietadlá sú tak preautomatizované , presenzorované , že pilot sa na to spolieha ako na slovo Božie a nie na to čo vidí a čo mu zo zeme hlásia , Na letisku videli , že robia psie kusy , div nie premety a to nekomunikujú ?
F51r71a26n31t65i47š19e92k 44P16á49p10a40y
A ja som si myslel, že piloti sú trénovaní na každý typ lietadla na trenažéri, kde sa navodzujú všetky možné poruchy a situácie...
J50o64z83e15f 55B91e13n85c46e60l
Nikdy v živote som nelietal na dopravakoch (iba ako cestujúci), ale mojich 2431 hodín odlietaných v aeroklube mi napovedá, ako by autor mal snahu zviesť vinu za haváriu na posádku.
Priliš veľká automatizácia už viedla k viacerým fatálnym havariam. Jednoducho povedané vypinanie systémov má svoju postupnosť a to vyžaduje čas. Navyše ak je systém dezorientovaný nesprávnymi údajmi, môže posádke zabráni vykonať krátke a jednoduché riešenie situácie.
D95u47š45a49n 84R88a22j78n37i21n96e97c
Sám si odporujete ? Prečo ? Nehádže savina na posádku , ale na zle vycvičenú , lajdácku posádku nejakej orientálnel leteckej spoločnosti . Aj keď je to nové lietadlo , tých svojich 266000 letov, minimálne , si za tie dva roky odlietali !
každé lietadlo má svoje špecifiká do ktorých to posádka nesmie nechať zajsť , lebo potom sú fatálne následky ! 100,00% bezpečné lietdlo neexistuje .
Ale ludia sú už takí , radi sa nechajú presvedčoť prístrojmi "prehodenými na automat" o správnom postupe.
Nie so pilot , ale som pracovník vo vysoko automatizovanej rafinerksej prevádzke tak vie o čom hovorím ! Pracovník mi neraz trvdil , že všetko je OK , No problém a pri tom sme sa rútili do havárie. veril monitoru .
M62i63r80o96s83l26a33v 25G41o38t68t83w13a48l49d
Opravdu výborně napsaný článek, díky
M40i74c22h10a91l 14S21e29d82m29í96k
K systému stabilizace MCAS: Využívá čidla úhlu náběhu AoA, jež jsou dvě,na pravé a levé straně pod pilotní kabinou. Každé čidlo je využíváno počítačem řízení letu FCC na stejné straně. Ztěží uvěřitelné je, že alarm nesouladu čidel náběhu je volitelná instalace v letounu.
Od říjnové havárie Boeing pracuje na vylepšení systému, není ale zatím schváleno.
http://www.b737.org.uk/mcas.htm
Design changes include:
MCAS Activation Enhancements
MCAS AOA Signal Enhancements
MCAS Maximum Command Limit
M33i14c31h36a22l 88S43e51d12m30í33k
Během letu před havárií v říjnu čidla úhlu náběhu vykazovala rozdíl 20°. Během letu se několikrát aktivovala automatika nosu dolů AND, postupně stále častěji. Piloti se snažili vyrovnávat, ale automatiku MCAS nevypnuli.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.