Diskuze
Za pád 737 MAX v Indonésii může 9 chyb: Boeing, FAA, mechanici i piloti
Děkujeme za pochopení.
M84a44r49t13i27n 12V32i68č67a41n
Takže v zásadě nic nového, těch 31 ztracených stránek pobavilo :) Zajímalo by mně, co bude s tím člověkem, co měl ten deník na starosti. Nejspíše řekne, že k němu měl přístup větší počet osob a mohl to vyškubat kdokoliv... Nepřekvapilo by mně, kdyby tam byly problémy se senzorem zmíněny a kvůli finanční úspoře ho mechanici nevyměnili ale jen nějak opravili. Ale to už se asi nikdy nedozvíme :)
J55a75k28u90b 15B66o17h81o53n41ě80k
Podle textu neměl být vyměněný, ale zkalibrovaný, což by asi byla jediná logická oprava, takže to asi nebude úplně ono
D12a84n45i88e32l 85K35o42č60i28c74a
Odhalil jsem i desátou chybu. Můžou za to pasažéři. Věděli do jakého letadla nastupují, jaká společnost ho vlastní, jaká servisuje a kdo ho pilotuje. Je evidentní že se na let dostatečně nepřipravili. Kdyby nikdo z nich do letadla nenastoupil je pravděpodobné, že by k pádu vůbec nedošlo.
A14l82e67š 14F44r89ý82b98a
Jednoznačně chyba stroje, vč. dokumentace.
Neinformovaní piloti s tím už nic udělat nemohli.
J38a64n 26K66u15l54í77s10e92k
Kdyby to byli piloti, tak by si se závadou poradili lehce jako si s ní poradili piloti ze západních aerolinek.
To, že ten systém byl do kokpitu namontován, je jedna věc. Další věc je, že inženýři v Boeingu moc dobře vědí, že osoby pilotující jejich letadla v rozvojových zemích vlastně ani žádnými piloty nejsou. To vím z první ruky od někoho, koho znám velmi dobře.
Takže Boeing má na hlavě hned dvě zásadní kila másla: jedno je MCAS a druhé vědomí, že jejich letadla pilotují analfabeti, kteří vůbec neumí létat.
Článek ale nezmiňuje, že mechanici Lion Air nejen že neotestovali a nenakalibrovali vyměněný senzor, ale že senzor byl jednak starý a jednak zakoupen od nelegálního a necertifikovaného dodavatele.
To, co dnes vychází najevo, jsem už psal do zdejších diskuzí hned po neštěstí Ethiopian Air před půl rokem. A tahle havárie také měla ty samé příčiny s výjimkou vyměněného senzoru, ale zase piloti a mechanici včetně managementu aerolinky měli vědět, co se stalo s Lion Air a měli číst vyhlášku FAA. Takže v tomto případě za neštěstí může rovněž devět chyb.
A podrobný popis jak to s Lion Air bylo je popsán v článku NYT Magazine, už bylo zmiňováno minule, takže opakování matka moudrosti: https://www.nytimes.com/2019/09/18/magazine/boeing-737-max-crashes.html
PS: Docela jsem mile překvapen, že pan Kasík článek uveřejnil. Měl jsem pro něj připravenu odpověď na jeho soukromou e-mail, ale tímto musím svoji odpověď revidovat...
J34o20s66e59f 31Š93o42l64t67e38s
Takže to, že letadla překvapivě nepadala v USA nebo v Evropě zjevně mělo svůj důvod. To jsem rád, že se mnou vyšetřovatelé souhlasí.
A46l42e34š 80F36r11ý23b17a
Nojo, v USA si piloti povídali někde asi pod stolem, co se dá udělat aby to letadlo přece jen nespadlo.
Jenže všude se to nedozvěděli, a tak to spadlo.
J46i62ř71í 90S70e42h52n36a84l
Celkem rozumna zprava, doporucuju precist original, to co je v clanku neni uplne presny. Body 1-5 jdou ciste za Boeingem, bod 9 z poloviny. 7 je chyba ex post, ze chybej papiry je samozrejme spatne a je otazka proc chybej, na druhou stranu zadny letadlo nespadne kvuli chybejicim papirum. Skutecna podstata bodu 7 je obsazena v bodu 6. Realne je tam chyb ktery to zpusobily jen 8 a 6 z nich zavinil Boeing.
Realne ta zprava znamena ze i kdyz chyby byly i jinde, jde to cely komplet za Boeingem. Ty chyby ne kterejch se Boeing nepodilel ve skutecnosti ovlivnily jen to, ze spadlo prave tohle konkretni letadlo. Bez nich by spadlo jiny, kde by ta koincidence nastala statisticky taky. Za me OK, zprava potvrzuje muj nazor na vec.
J27a39n 43K54u84l41í18s50e60k
Musím vás opravit: letadlo skutečně může spadnout kvůli chybějícím papírům. Když například posádka přistane, zapíše závadu a letadlo uzemní a když někdo vyjme příslušnou stránku, tak příští posádka nemusí mít o závadě tušení. A to se zřejmě stalo a letadlo spadlo...
P25e81t88r 34B48r76e61j13c61h94a
i když nějaký podíl na haváriích piloti, mechanici, aerolinky ze zemí s ne úplně největší důvěrou a hodnocením ( možná ) mají. Ale drtivě převažuje vina Boeingu. A FAA, "díky" jejich "laskavému" dohledu. Co na to cena akcií Boeingu ?
J39o45s39e14f 41Š70o62l40t61e28s
Půjde nahoru. Boeing to nepoloží, letadla vyrábí dál a objednávky taky jedou dál.
S25t40a74n85i40s28l22a23v 94N39o66v79o56t95n48ý
Hlavní příčina je Boeing a jeho arogance v přístupu k bezpečnosti a procedůrám k jejich ověření.
J12a83r31o11m56i31r 64F96a12r30e76k
Technici společnosti Lion Air se ve zprávě dočkali kritiky, že vadný stabilizační systém podle všeho při instalaci netestovali.
Prosím, takhle fakt ne. Vždyť je to nesmysl.
P77a10v93e24l 15K64a28s10í51k50, 27T65e87c39h46n32e70t18.59C12z
Správně je "vadný senzor". Opravil jsem, díky.
M68a18r20e87k 37Š96p45l21í55c71h87a78l
Třetí pilot, který se v kokpitu mimo službu,
P61a81v43e32l 16K12a41s79í82k89, 42T35e59c79h59n67e50t46.74C37z
Chybělo slovo, opravil jsem
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...